Jeg er adopteret. Og selvom jeg er rigtig glad for Mindhelper, så savner jeg noget omkring det at være adopteret. Det kan nemlig være rigtig svært.
Hej Mindhelper
Jeg er glad for alt det i gør her på siden men jeg som adopteret savner noget om at være adopteret, om alle de tanker man kan have som adopteret. Og det med at man kan føle svigtet. At have svært ved at danne relationer til andre mennesker. Føle sig uden for fælleskabet.

(Pige, 14 år)
Kære pige på 14 år
Vi er glade for, at du kan bruge siden til noget. Men jeg kan godt forstå, at du savner noget om at være adopteret. Det er nemlig ikke altid lige nemt. Og man kan ofte gå med nogle lidt andre tanker og følelser, end unge der ikke er adopteret.
Et emne om adoption er en god idé
Det er en rigtig god idé at udbygge Mindhelper med noget om adoption. Netop fordi det kan føre til tanker og følelser om ikke at passe ind og have svært ved relationer. Så det er noget, vi gerne vil arbejde med at få ind på siden.
Tag fat i Adoptionslinjen
I mellemtiden tænker jeg, at du kan tage fat i Adoptionslinjen. Kender du den? Det er en telefonlinje, hvor man kan ringe ind som adopteret og snakke om, hvad man oplever. Den tænker jeg, at det kunne være godt for dig at tage kontakt til. Der sidder nemlig nogle, der ved, hvordan det kan føles at være adopteret.
Kig på brevkassespørgsmål
For at det ikke skal være løgn, er der allerede en ung, der har skrevet ind omkring det svære ved at være adopteret. Det brevkassespørgsmål synes jeg, du skal kigge på. Det kan være, der er noget, du kan genkende. Og måske endda bruge.
Snak med dine forældre
Her til sidst kommer jeg til at tænke på, om dine forældre ved, hvordan du har det? Hvis ikke de gør det, er det rigtig vigtigt, at de kommer til det. Derfor synes jeg, du skal snakke med dine forældre om dine tanker og følelser. Det er nemlig vigtigt, at de ved, hvordan du går og har det, og hvad der fylder hos dig. Så kan de bedre hjælpe og støtte dig igennem det.
Jeg håber, at du tager kontakt til nogen, så du kan snakke om de svære tanker og følelser, du kan gå med. Du skal nemlig ikke gå med det alene.
De bedste hilsner fra Mindhelper