Hej
jeg er en pige på 14 år. Jeg har mødt en dreng over Yubo som bor tæt på mig og jeg har fundet ud af vi skal på samme efterskole og linje. Vi har skrevet sammen i 26 dage og vi har også mødtes en enkel gang og gået en tur. Jeg tror jeg er forelsket i ham da jeg tænker på ham hele tiden, syntes han er pæn, sjov, barmhjertig og meget mere, men jeg er ikke sikker på han kan lide mig. Vi sender altid en video hvor vi siger godnat og godmorgen. På Snapchat har vi det gule hjerte så jeg jo den han snapper mest med, han svarer nogen gange hurtigt, men vi skriver ikke så meget som vi gjorde i starten vi snapper for det meste bare nu. Så jeg ved ikke helt om han kan lide mig eller han bare syntes jeg er irrterende.

(Pige, 14 år)
Hej Pige på 14 år
Det med kærligheden kan være hammerforvirrende. Derfor er jeg også rigtigt glad for, at du har skrevet herind og delt det med os.
Forelskelse
Det lyder til at dig og fyren er ved at blive tætte, og du er blevet godt og grundigt forelsket. Det er mega dejligt, og ligeså forvirrende. Så jeg kan sagtens forstå, hvis du er lidt på bar bund over, hvad du skal gøre nu.
Når jeg læser dit brev, så tænker slet ikke, at han synes, du er irriterende – for så havde han ikke brugt tid på at snakke med dig eller sende dig snaps flere gange om dagen. Det tænker jeg kun, man gør, hvis man godt kan lide den anden person. Men jeg ved desværre ikke om han kan lide dig på vennemåden eller kærestemåden. Han er nok den eneste, der kan svare på det. Men jeg tænker, at det tegner godt for jer. Du kan eventuelt prøve at læse vores artikel om tegn på forelskelse. Måske kan du genkende nogle af dem?
Snak med ham
Hvis du er modig, kan du prøve at snakke med ham om, hvordan du har det. Det kan være rigtigt nervepirrende, men samtidigt er det nok den eneste måde, du med sikkerhed kan finde ud af, hvordan han har det. Måske kan du invitere ham ud og gå igen, og så prøve at mærke lidt efter, om der er kemi mellem jer?
Efterskoletid
Hvis du synes, det er lige hurtigt nok at snakke med ham om følelser, så er det selvfølgelig helt okay. Jeg tænker i får god mulighed for at lære hinanden endnu bedre at kende, når i går på efterskole. Så kommer i til at være tættere på hinanden i hverdagen. Især hvis i også skal gå på linje sammen. Så du får gode chancer for at lære ham at kende og se, om han måske også er blevet vild med dig.
Jeg håber mit svar har været hjælpsomt for dig. Jeg krydser fingre for at det kommer til at gå super godt med jer.
De bedste hilsner fra en Mindhelper