Der er den her dreng, som jeg ikke kan læse. Han drillede mig hele turen hjem.
Hej, jeg hedder J.
Og jeg må være ærgelig og sige at der er den her dreng som jeg ikke helt kan læse i dag sad han ved siden af mig og han drillede mig hele turen hjem

(Pige, 17 år)
Kære pige på 17
Det kan være helt vildt svært at forstå drenge og deres signaler. Derfor er jeg også glad for, at du har skrevet herind og delt dine tanker med os.
Er han måske vild med dig?
Der er nogle drenge, som godt kan finde på at drille eller irritere, hvis de er vilde med en. Det kan være en måde at få opmærksomhed på. Du kan prøve at læse lidt mere om tegn på forelskelse i denne her artikel. Måske er der flere ting, som du tænker, at han gør. Så kan det jo være et tegn på, at han måske er lidt vild med dig. Du skriver ikke noget om, hvordan du har det med ham. Om du kan lide ham, om du er ligeglad eller om du synes han er irriterende. Hvis du ikke er vild med ham, så kan du jo prøve at ignorere ham lidt, og så se om det går over igen. Hvis han er vild med dig, og du er vild med ham – jamen så er det jo bare super dejligt!
Det er vigtigt at spørge sig selv, om man synes det er ubehageligt, at han driller. For det er selvfølgelig ikke okay, hvis han generer dig. Så kan det være en god idé, at sige fra overfor ham, og fortælle ham, at du ikke synes det er sjovt. Hvis du synes det lyder svært, så kan du læse mere om, hvordan man sætter grænser her. Der står nogle gode råd til, hvordan man kan blive god til at sætte grænser, og sige fra. For det kan være vildt ubehageligt at blive drillet.
Driller han dig for at være led?
Du uddyber desværre ikke så meget i dit spørgsmål, så jeg prøver lige at skrive lidt forskelligt. Og så håber jeg, at jeg er inde på det rigtige. Jeg kommer til at tænke på, om han driller dig for at være led? For hvis det er det du oplever, så kan det være en rigtig god idé, at sige fra overfor det. For du skal selvfølgelig ikke finde dig i, at blive drillet på en ondskabsfuld måde. Hvis det er et problem, at han driller dig. Så kan du overveje, at at holde dig væk fra ham i et stykke tid.
Du skriver ikke så meget om, hvor i kender hinanden fra. Men hvis i kender hinanden gennem en skoleklasse eller sportsklub, jamen så kan du prøve at kontakte jeres lærer/træner, og få dem til at snakke med ham om drilleriet. For du behøver selvfølgelig ikke finde dig i det.
Snak med ham om det
Hvis du har lyst, kan du jo prøve at snakke med ham om det. Du kan prøve at spørge ham om, hvorfor han driller dig. Og hvad han prøver at opnå. Det er nok en god idé at tage snakken på et tidspunkt, hvor i ikke er omgivet af mennesker. Så er der i hvert fald størst chance for, at du får et ærligt svar.
Snak med dine veninder/venner
Hvis i er sammen på nogle tidspunkter, hvor der også er andre af dine venner/veninder – jamen så kan du jo prøve at spørge dem ad, hvad de tænker. Måske kan de se nogle ting som du ikke kan? Måske ved de hvorfor, at han driller dig?
Jeg håber du har kunne bruge mine råd til noget. Og så krydser jeg fingre for, at du finder ud af, hvad det er han mener med sit drilleri.
De venligste hilsner fra en Mindhelper