Hej Mindhelper
Jeg er virkelig træt af, at jeg altid skal overtænke alt. Ved mit liv ville være meget nemmere, hvis jeg stoppede med at tænke så overdrevet meget. De ting jeg tænker mest over er, at jeg ikke har fået mit første kys, ikke har en kæreste og stadig er jomfru. Da der ikke er nogle er mine veninder, der er singler eller aldrig har kysset eller bollet med nogen. Jeg har prøvet med mindfulness, men det hjalp ikke, har gået til psykolog, men det hjalp heller ikke. Så har I nogle råd til, hvordan jeg stopper med at overtænke alt? Det skal siges, at det ikke kun er det jeg overtænker. Men nok det jeg tænker mest over.

(Pige, 17 år)
Hej Pige på 17 år
Overtænkning kan være super svært og derfor er jeg også super glad for, at du har skrevet herind og delt det med os. For det behøver du ikke gå alene med.
Der er kommet et andet brevkassespørgsmål, som er næsten magen til dit. Og jeg tænker, at det måske også er dig der har skrevet det? Jeg sætter lige et link til det her, så kan du nemt trykke dig ind på svaret sådan. Hvis det ikke er dig der har skrevet det, så er jeg næsten helt sikker på, at svaret vil give rigtig god mening for dig også. Hvis du har flere spørgsmål, så er du selvfølgelig mere end velkommen til at skrive herind igen.
Rigtig god vind fremover
De bedste hilsner fra en Mindhelper