Hej
Jeg er en pige der går i 9. klasse, og i næste uge har jeg projektuge.
overemnet er ” Når grænser flyttes” og jeg har derfor valgt delemnet ”Når personlige grænser flyttes på sociale medier”
Jeg vil rigtig gerne høre om nogle af jeres personlige oplevelser på de sociale medier, så det ville være perfekt at få svar på nogle af de følgende spørgsmål:
Har du oplevet noget grænseoverskridende på de sociale medier?
Har du flyttet din grænse, i forhold til hvor meget du finder acceptabelt på nettet?
Føler du, at du har overskredet, nogens grænser på nettet/ de sociale medier?
Synes du at der er forskel på hvor meget du finder acceptabelt i virkeligheden i forhold til på nettet?

(15 år)
Kære du
Det lyder, som et rigtig spændende projekt, du er i gang med.
Desværre er brevkassen kun til personlige spørgsmål om de tanker, følelser og dilemmaer man kan stå i.
Derfor kan jeg desværre ikke svare dig på vores personlige oplevelser på de sociale medier.
Hvad kan du ellers gøre?
Du skal være så velkommen til at læse vores artikler: Derfor er det vigtigt at kunne sætte grænser og Pas på dig selv: Lær at sætte grænser.
Her står der en masse gode råd og viden om, hvad det vil sige at sætte personlige grænser, og hvorfor det er vigtigt.
Du skal også være velkommen til at søge i vores brevkasse efter andre unges spørgsmål om grænser og sociale medier. Jeg er sikker på, at der findes en masse gode spørgsmål om det.
Jeg håber, du finder noget, du kan bruge og ønsker dig alt held og lykke med projektet.
De bedste hilsner fra en Mindhelper