Jeg er forelsket i en pige, som jeg mødte på Grønland for 2 år siden. Hun kommer nu til Danmark på efterskole. Skal jeg tage chancen og prøve noget?
hej
jeg er er forelsket i en pige jeg mødte på ferie i grønland for 2 år siden og vi holder stade væk kontakten og har lige fået og vide sidste måned at hun skulle på efterskole her i danmark og det første gang jeg skal se hende igen i det år vi har kendt hinanden, så jeg ville spørge om jeg skulle tage skridtet videre??

(Dreng, 16 år)
Kære dreng på 16 år
Uha, det er spændende, at hun kommer til Danmark på efterskole! Og hvor må det være dejligt, når du stadig er forelsket i hende. Du spørger, om du skal tage skridtet videre. Lad os kigge på det.
Just do it!
Du skriver, du er forelsket, så jeg antager, at du har lyst til, at der skal ske noget mellem jer. Mit svar er derfor: Ja! Giv det et skud! Hvad er det værste, der kan ske? Jeg ser det i hvert fald som en enestående chance for, at du kan lære hende rigtig godt at kende og forhåbentlig opbygge noget med hende.
… Hvis hun vil, altså.
Hvad tænker du selv, at du skal gøre? Nogle gange er det nemmere at give det en chance, hvis man ved, hvad den anden tænker og vil. Ved du, hvad hun vil? Hvad hun har lyst til? Det kan nogen gange hjælpe til, at det kan være nemmere at finde ud af, hvad man lige skal gøre.
Hvis du vælger at tage skridtet videre med hende – som jeg håber, at du gør – har vi en artikel om gode råd til, hvad man kan gøre før en date.
Spørg drengene til råds
Når det handler om piger, er det altid en god idé at høre sine venner til råds. Har du nogle, som du kunne tage en snak med om hende? Det kan være, at der er nogle af dem, der har gode tanker om, hvad du kan gøre eller råd, du kan bruge. Jeg tænker i hvert fald, at det kunne være smart at høre dem ad også.
Jeg håber, at du får taget mod til at tage skridtet videre, og at det forhåbentlig kan blive til noget mellem jer.
De bedste hilsner fra Mindhelper