Jeg har haft noget med en fyr, men valgte at stoppe det. Nu har jeg fundet ud af, at min gode veninde ses med ham. Og jeg kan stadig lide ham.
Hej
jeg er en pige på 13 år som har haft noget med en fyr i et par måneder men får en måned siden slog jeg op med ham fordi jeg troede ikke vi gode for hinanden men så 1 uge efter vi lige havde slået op fik han noget med min gode veninde og de blev jeg virkelig ked af ved virkelig ik hvad jeg skal gøre og kan stadig lide ham syntes hun er en virkelig dårlig veninde
HJÆLP hvad skal jeg gøre?
Knus den knuste pige

(Pige, 13 år)
Kære knuste pige
Jeg kan virkelig godt forstå, at du er rigtig ked af, at din gode veninde og eksflirt har noget for tiden. Det havde jeg også selv været! Og jeg kan også sagtens følge dig, når du skriver, at du synes, at hun er en dårlig veninde!
Tag en snak med din gode veninde
Jeg synes ærlig talt også, at det er rimelig tarveligt af hende. Men jeg kommer også til at tænke på, om hun godt vidste, at I har haft noget? Og måske allervigtigst: At du ikke ville have det godt med det, og at du stadig kan lide ham? Jeg synes i hvert fald, at det ville være en god idé at tage en snak med din veninde om det. Fortæl hende, hvad du tænker og føler. Hvad har det gjort ved dig, at hun ses med din eksflirt? Måske kan du bruge vores artikel om at håndtere konflikter, når du skal snakke med hende? Uanset synes jeg, at du skal give den et kig.
… og måske også med andre veninder?
Har du andre veninder, du kunne snakke om det med? Hvad tænker de om det? Måske har de også nogle idéer til, hvad du kunne gøre – eller sige til hende (og måske også ham, hvis I stadig har kontakt?).Det kan i hvert fald være rigtig rart at få nogle andres øjne på ens egen situation. Det giver ofte noget nyt stof til eftertanke.
Ulykkelig kærlighed kan være hård
Jeg ved ikke, om du synes, den er lidt off, men jeg tænker, at du måske kan bruge noget i vores artikel om at være ulykkeligt forelsket. Nogle gange handler det bare om at komme videre, selvom man måske stadig kan lide personen. Specielt hvis der ikke er noget håb om, at man finder sammen. Og det ved jeg selvfølgelig ikke helt, om der er. Men på den måde får man til sidst ro fra tankerne om den person. Og hvis du heller ikke ser ham til hverdag eller har kontakt med ham, vil det kendte ordsprog også til sidst komme i spil: Ude af syne, ude af sind.
Jeg håber, at du får snakket med din veninde om det, og at I kan få redt trådene ud.
De bedste hilsner fra Mindhelper