Kære brevkasse.
Jeg kunne godt tænke mig en kæreste men jeg synes lidt at det er svært at finde nogen der er interesseret i mig. Jeg er 13 år nu.
Men hvad kan jeg gøre for at en dreng bliver interesseret i mig ?
De kærlige h
ilsner fra

(14 år)
Hej med dig
Først og fremmest vil jeg starte med at sige, at jeg har slettet dit navn, så du kan være helt sikker på at være anonym.
Det lyder til at du står i en rigtig øv situation, hvor du gerne vil have en kæreste, men det er svært at finde nogen der er interesseret i dig.
Du skal ikke gøre noget specielt
Du spørger, hvad du skal gøre for at en dreng bliver interesseret i dig. Her er det korte svar: ingenting.
For selvom det kan virke fjollet ikke at skulle gøre noget for, at drenge bliver interesseret i dig, er det et vigtigt råd. Man kan nemlig hurtigt komme til at tænke, at hvis jeg nu ændrer det her, eller hvis jeg nu gør det her, så bliver drengene vilde med mig.
Men sandheden er, at det allerbedste du kan gøre er at være dig selv. For jo mere du er dig selv og hviler i den du er, jo mere stråler du som person. Og hvem ville ikke falde for en person som stråler?
Giv det noget tid – ofte så sker det bare
Et andet godt råd jeg vil give dig er, at give det noget tid. Selvom jeg godt forstår at du gerne vil have at drengene interesserer sig for dig og at du får en kæreste, så skal det hele nok komme af sig selv.
Man plejer at sige, at de fleste møder deres kæreste på den skole, de går på eller på deres arbejde. Så selvom du ikke synes der er nogen, der er interesseret i dig nu, så er der masser af muligheder for at det sker fremover.
Du er snart færdig med folkeskolen og så skal du på måske efterskole, udlandsophold eller noget helt tredje. Derfor er der også god tid til at møde en masse søde drenge, som bliver interesseret i dig.
Så selvom du rigtig gerne vil have en kæreste lige nu, så er mit råd til dig at acceptere, at det med at få en kæreste, tager den tid det tager.
Det er desværre ikke noget man kan tvinge frem. Men jeg er sikker på, at når den helt rigtig fyr dukker op, så var det hele ventetiden værd.
Du er ikke alene
Når jeg læser dit brev, så tænker jeg at det er en helt normal situation, som du står i. Der er rigtig mange unge, som har det på samme måde som dig, og vi oplever at der er flere af dem, som skriver herind med samme spørgsmål.
Hvis du kunne tænke dig at læse hvad de har spurgt om, og hvad vi har svaret, så kan du læse dem her: Hvordan kan jeg få en kæreste? og Jeg vil gerne have en kæreste.
Snakker dig og dine venner om det?
Det med at ville have en kæreste og føle, at det er svært at finde nogen som er interesseret, kan være rigtig svært at gå med alene. Derfor kan det ofte være rigtig rart at få snakket om de tanker og følelser man går rundt med.
Derfor tænker jeg også, at det måske kunne være en god ide at snakke med nogle af dine venner om det. Det kan være, at de har det på præcis samme måde, og selv går og tænker på hvordan de får en kæreste.
Det kan være rigtig svært at vide hvad man skal gøre, hvis man gerne vil have en kæreste, og man føler, at det er svært at finde nogen som er interesserede. Derfor håber jeg også, at der er noget i mit svar til dig, som du kan bruge. Jeg sender de bedste tanker din vej og håber du finder ud af det.
De bedste hilsner fra en Mindhelper