Hej
Jeg er pige på 13 jeg havde et crush på en dreng men han sagde nej jeg er sygt ked af det hvad skal jeg gøre??

(13 år)
Kære dig,
Det kan være mega hårdt og ubehageligt, når man har et crush på én, og de så siger nej. Det kan jeg godt forstå, at du er ked af.
Det giver mening
Når man har et crush på nogen, så kan det fylde rigtig meget. Ofte tænker man rigtig meget på personen, og måske tænker man også meget over, om de mon også kan lide én.
Derfor kan det gøre mega ondt, når de så ikke har et crush tilbage. Og så kan man blive rigtig ked af det.
Du er sej
Men selvom han ikke havde et crush på dig, så er det mega sejt, at du turde undersøge, om han også var vild med dig.
For det kræver rigtig meget mod at fortælle nogen, man er vild med dem. Så det skal du have stor ros for.
Men selvom han desværre ikke har et crush på dig, så ved du nu, hvordan han har det. Og så kan du også nemmere finde ud af, hvad du skal gøre herfra.
Hvad skal du gøre?
For nu står du tilbage og er mega ked af det.
Og når man er mega ked af det, kan det være svært at vide, hvad man skal gøre.
Men det er vigtigt at huske, at selvom ens hjerte er knust, så vil det blive bedre. Med tiden vil du få det bedre, og det vil blive nemmere. Også selvom det er svært lige nu.
For som tiden går, så vil du for det første tænke mindre og mindre på ham. Og du vil også opleve at finde nye personer, du vil få et crush på.
Du kan prøve at læse vores artikel: Er du ulykkeligt forelsket? Sådan kommer du videre. I artiklen skriver vi nemlig vores aller bedste råd til at komme over en ulykkelig forelskelse.
Tal med dine venner
Et af vores råd er blandt andet at tale med sine venner. For det er nemlig virkelig rart at få sagt det højt, når man har det svært.
Og ens venner kender en rigtig godt, så de kan støtte og hjælpe én. Og måske har de endda også selv prøvet at være ulykkeligt forelsket på et tidspunkt. Og så kan det være, de har et godt råd til, hvordan du kan få det bedre igen.
Når man er mega ked af det over et crush, så er det bare virkelig rart at være sammen med sine venner.
Du er ikke alene
Du skal også vide, at du ikke er alene. Nogle gange kan det føles som om, man er den eneste i verden, som har det svært.
Men sådan er det stort set aldrig. Og det er det heller ikke for dig. For der er faktisk flere andre som har skrevet til os, fordi de er ulykkeligt forelskede.
Og det kan nogle gange være rart at vide, at man ikke er alene.
Du kan for eksempel prøve at læse brevkassespørgsmålet: Jeg spurgte ham om vi skulle være kærester. Han sagde nej. eller spørgsmålet: Jeg er vild med en, der ikke er vild med mig
Lav ting der gør dig glad
Til slut vil jeg komme med et sidste godt råd.
Nogle gange når vi er ramt af hjertesorg, så kan vi komme til kun at tænke på alt det der gør ondt. Men nogle gange kan det være rart at huske også at gøre ting, som gør en glad.
Derfor er det også vigtigt, at du sørger for at lave ting som du synes er sjovt. Det kunne være at ses med dine venner, spille spil eller tegne. Det betyder ikke så meget, hvad det er, så længe det er noget, som gør dig glad.
For på den måde får du også nogle pauser fra at være ked af det.
Det kan nemlig være super hårdt, når man er vild med én, men det ikke er gengældt. Så er det mega vigtigt at man taler med nogen om det og sørger for at gøre gode ting for sig selv.
Jeg håber mit svar kan hjælpe dig på vej, og jeg sender dig en masse helende energi.
De bedste hilsner fra en Mindhelper