Hej Mindhelper
Jeg er en dreng og min kæreste har lige slået op med mig. Jeg var rigtig glad for hende og er selvfølgelig rigtig ked af det. Jeg har en rigtig god veninde som også er veninder med min ex. Men jeg er faktisk blevet lidt for glad for hende – og det startede faktisk mens jeg stadig var sammen med min kæreste. Det er lidt akavet for mig når jeg er sammen med hende for tror ikke hun kan lide mig på den måde og ved ikke o jeg bør fortælle hende det. Derudover ved jeg også at min ex og min vendinde begge bliver sur på mig og jeg har sjovt nok ikke lyst til at miste nogen af dem. Bør jeg fortælle måske bare min vendinde om det? Og hvis jeg gør hvordan bør jeg så sige?
KH Trist dreng på 14

(Dreng, 14 år)
Hej trist dreng på 14 år
Det lyder til, at du sidder med lidt af et dilemma i øjeblikket. Derfor er jeg også rigtigt glad for, at du har skrevet herind og delt dine tanker med os.
Kærestesorger
Jeg er ked af at høre, at din kæreste har slået op med dig. Det kan gøre rigtigt ondt og det er helt naturligt, hvis det er lidt en træls periode lige nu. Men hey, det skal nok blive bedre igen med tiden. Så hold hovedet højt. Hvis du har lyst til at læse lidt tips om, hvordan man kommer godt igennem kærestesorg, så har vi skrevet en artikel om kærestesorger, som du kan tjekke ud her.
Hvad skal du sige til din veninde?
Jeg kan sagtens forstå, hvis du er lidt i tvivl om, hvad du lige skal gøre i øjeblikket. For det lyder til, at du er blevet lidt vild med din veninde. Og det er en hammersvær situation, når hun også er veninder med din ekskæreste. For hvordan vil hun så lige reagere, hvis du fortæller hende om dine følelser?
Nu skriver du, at du ikke tror, at hun er vild med dig tilbage. Derfor tænker jeg også, om det måske vil være bedst, hvis du lod være med at fortælle hende om det. For der er en risiko for, at hun ikke bliver særligt glad for at høre det, og at din ekskæreste måske bliver rigtigt såret, hvis hun finder ud af det. Især når det er så kort tid siden, at dig og din ekskæreste gik fra hinanden. Derfor tænker jeg også, at der en risiko for, at venskabet går i stykker, hvis du fortæller om følelserne.
Forelskelse går over med tiden. Derfor kan du overveje, om det rareste for dig vil være at give dig selv god tid til at komme ovenpå kærestesorger og forelskelse. Du kan eventuelt overveje, om det også vil være rart for dig at tage en lille pause fra begge piger, indtil du er mere ovenpå igen.
Snak med en anden ven
Hvis du har en anden ven, som ikke lige er din eks eller den anden pige, så kan du måske prøve at snakke med den om det hele? Det kan nemlig være rigtigt rart at have nogle at lufte ud til, når man sidder med en forelskelse, som nok ikke er gengældt. Så kan de støtte dig lidt indtil der falder ro på det hele igen.
Jeg håber mit svar var hjælpsomt for dig. Jeg krydser fingre for, at det kommer til at gå super godt med dig.
De bedste hilsner fra en Mindhelper