Hej Mindhelper
Før jeg mødte min kæreste mødte jeg en rigtig flink fyr fra mit kollegie nede i vores kollegiebar. Vi havde en virkelig god snak, og mødtes et par gange efterfølgende, hvor vi også havde gode snakke. Der var lidt flirt, men der skete aldrig noget mellem os, udover vi holdte hånd på et tidspunkt.
Det er 3 måneder siden vi sidst snakkede sammen nu, men jeg savner lidt at snakke med ham, da han havde en virkelig varm personlighed, og man blev altid glad af at være sammen med ham.
Jeg har følt mig lidt ensom, og prøver at udvide mit netværk i min nye by. Vil det være dårlig stil af mig, over for min kæreste, at skrive til ham, og spørge om han havde lyst til at mødes igen? Kun som venner dog.

(20 år)
Kære Du
Når man er i et forhold kan man sommetider blive i tvivl om, hvad der er dårlig stil, og hvad der er okay at gøre. Derfor kan jeg også godt forstå, at du synes det at svært at finde ud af, hvad du skal gøre.
Rare mennesker
Du skriver, at du inden du mødte din kæreste mødte en rigtig flink fyr, og at I havde nogle virkelig gode snakke. Det kan være en mega fed fornemmelse at støde ind i sådan et menneske, som er rart at være omkring, og som gør en i godt humør. Og hvis man som menneske sætter pris på gode snakke og varme personligheder, så er det helt naturligt, at man kan savne at snakke med personen. Derfor tænker jeg også, at det er naturligt, at du tænker på ham og savner jeres snakke.
Men alligevel lyder det også til, at der måske er noget, som gør dig i tvivl om, det vil være dårlig stil at skrive til ham. Det bliver jeg lidt nysgerrig på.
Mærk efter
Og derfor tænker jeg også, at det er en god ide, at du mærker efter, hvorfor du gerne vil ses med ham. Er der måske stadig et lille håb for mere, eller er det udelukkende platonisk? For det er måske deri, at du kan finde svaret på dit spørgsmål om, hvorvidt det er dårlig stil eller ej. Det er nemlig kun dig, som kan mærke hvordan det føles, og som derfor kan svare på om det er okay eller ej.
Snak med din kæreste
Når man er i et forhold er nogle af de vigtigste byggesten åbenhed og ærlighed. Derfor tænker jeg også, at det kunne være en god ide, at du fortalte din kæreste, at du føler dig lidt ensom, og har overvejet at skrive til ham fyren, og høre om I skal mødes igen. For så kan I få en snak om det, og snakke om, hvordan I hver især har det med, at man ses med nogen, som man har flirtet lidt med.
Der findes nemlig ingen faste, universelle regler for, hvad der er dårlig stil i et forhold. Nogle par har det fx helt fint med at man stadig ses som venner med personer, som man tidligere har flirtet med. Og for andre er det ikke okay. Derfor er det også noget, som man skal snakke om og finde ud af sammen.
Ensomhed
Ensomhed er en svær følelse at opleve. Og langt de fleste mennesker støder ind i den flere gange i løbet af livet. Og et af de tidspunkter, hvor ensomheden  ofte titter frem er når man flytter til en ny by. For det tager lige lidt tid at få bygget et netværk op det nye sted.
I vores artikel Sådan lærer du nye mennesker at kende, står der nogle gode råd til, hvordan man får flere og nye mennesker ind i sit liv. Så jeg tænker, at der måske også er noget i den, som kunne hjælpsomt for dig?
Snak med nogen om det
Når man går med tvivl ift. hvad man skal gøre, kan det være rigtig rart at dele sine tanker med nogen. Derfor kommer jeg også til at tænke på, om du måske har en god veninde, en forældre eller en helt tredje, som du kan snakke med det om?
Nogle gange kan det at få sagt sine egne tanker højt og høre en andens perspektiv også hjælpe en godt på vej.
Det kan være svært at finde ud af, hvad der er dårlig stil over for ens kæreste. Derfor håber jeg også rigtig meget, at der er noget i mit svar, som du kan bruge
De bedste hilsner fra en Mindhelper