Jeg har et crush på en dreng fra parallelklassen. Han er tit sammen med mine veninder, og det gør ondt at se på. Skal jeg sige til ham, at jeg kan lide ham?
Hej Mindhelper.
Jeg har brug for hjælp, fordi at jeg er forelsket i en dreng fra min parallel klasse. Men jeg tror ikke han kan lide mig på kæreste-måden. Jeg har sagt det til min bedsteveninde, men der er som om hun ikke helt forstår det. Jeg tænker på ham hele tiden og kan ikke få ham ud af mine tanker. Mit Crush er hele tiden sammen med mine andre veninder og sidder tæt op af dem. Det gør ondt at se og jeg er lige ved at græde hele tiden.
Det gør tit at jeg får en dårlig dag, og det er nærmest hver eneste dag.
Nogle af mine venner ved godt jeg kan lide ham, men jeg tror ikke han ved det.
For ikke så lang tid siden var jeg til idræt i skolen. Jeg så at mit Crush sad på bænken fordi han havde glemt idrætstøj. Jeg var igang med at spille fodbold. Jeg var meget dårlig, lige pludselig kommer en dreng far min klasse hen til mig og siger, at jeg skal være udskifter. Jeg sætter mig på bænken og så ser jeg at mit Crush vinker mig hen til ham (på det tidspunkt er der en halv time tilbage af timen). Vi sider og snakker om karakterer og hvor dårlig eller god vi er til forskellige fag. Pludselig siger han at to af pigerne fra min klasse er lækre. Det føltes som om at han tog en kniv og skar et stort hul i mit hjerte. Vi snakker bare videre. Jeg har mit ben oppe på bænken og han rykker meget tæt på mig og holder om mit ben. Mit hjerte sidder helt oppe i halsen. Han læner sit hovedet op af min skulder, og siger:
“De har aldrig gjort noget forkert, du har ikke engang kysset dreng”
Jeg nikker og han griner. Jeg kan ikke lade være med at smile, selvom jeg er lidt flov.
Vi snakker bare videre, det er overhovet ikke akavet fordi at vi snakkede hele tiden. Der var ikke noget med akavet stilhed. Så siger han:
“Jeg vil kalde dig ROBLOX”
“ Fordi jeg er firkantet?” Spørg jeg.
“ Nej fordi du er flad” svare han.
Det gør ondt at han siger det, selvom det er sandt. Jeg har ingen bryster, men alle pigerne fra min klasse har ok store. Men jeg er tynd og ville selv sige at jeg havde den bedste røv, men det syntes drengene åbenbart ikke.
Jeg ved ikke om jeg skal sige til ham at jeg godt kan lide ham eller noget andet.
Håber i kan hjælpe mig!
Hilsen, Den ulykkelige forelskede pige på 13.

(Pige, 13 år)
Kære den ulykkeligt forelskede pige på 13
Det kan bare være så svært, når man er vild med en. Men ikke helt ved, om personen også godt kan lide en. Så jeg kan godt forstå, det påvirker dig meget.
Det er okay at sige fra
Den første tanke jeg får, når jeg læser dit brev er, at det ikke var særligt pænt af fyren at kalde dig ROBLOX, fordi du er flad. Der er nemlig ikke noget i vejen med ikke at have særligt store bryster. Og du kan jo ikke gøre for, hvordan du ser ud. Så jeg kan godt forstå, at det gjorde ondt på dig, at han sagde sådan. Og det ville faktisk være helt okay at fortælle ham, at det ikke var særligt fedt sagt. Og at det gør ondt på dig, når han siger sådan noget. For du fortjener, at han opfører sig ordentligt overfor dig. Og netop derfor er det så vigtigt, at du passer på dig selv og får sat nogle grænser. Så han ikke kommer til at vade indover dine grænser, fordi han ikke er opmærksom på, at de ting han siger, ikke er særligt rare for dig at høre.
Har du noget at tabe?
Du spørger, om du skal fortælle drengen, at du kan lide ham. Og i sidste ende er det jo dig, der skal mærke efter og finde ud af, om du har lyst til det. Men jeg tænker på, om du har noget at tabe ved at fortælle ham det? Det er i hvert fald den eneste måde, du kan få et klart svar på, om han også kan lide dig på kæreste-måden. Og selv hvis det viser sig, at han ikke kan lide dig på kæreste-måden, så har du i hvert fald fået en afklaring. Det kan nogle gange gøre det nemmere at komme videre, fordi man ved, at det ikke kan blive til noget.
Du kan komme videre
Jeg skrev lige før, at det nogle gange kan gøre det nemmere at komme videre, hvis man har fået et klart svar på, om den anden kan lide en eller ej. Og det er fordi, at du godt kan komme videre, hvis det nu skulle vise sig, at han ikke kan lide dig. Det er ikke særligt sjovt, lige når man står i det. Og det kan gøre mega ondt. Men på et tidspunkt kommer du over på den anden side af det. Og så har du sikkert lært noget af oplevelsen, som du kan bruge næste gang, du står i en situation, der minder om den her. Jeg linker dig lige til vores artikel om ulykkelig kærlighed. Det er ikke fordi, jeg siger, at du er ulykkeligt forelsket. Men måske er der nogle råd i den, du kan bruge.
Jeg håber, at mit svar har hjulpet dig. Og ønsker jeg dig alt muligt held og lykke med det.
De bedste hilsner fra en Mindhelper