Hej.
Jeg er en pige på 14 år, og en dag var der en dreng som bare gav mig elevator blikket. Jeg kiggede tilbage mange gange. Nu er det nogen uger siden og vi får stadig voldsomt øjenkontakt, nogen gange vender han endda hele sin krop for at kigge. Selv hvis jeg gik forbi ham kan jeg se ud af min øjenkrog at han kigger. Han går en klasse over mig… Jeg synes det er lidt mærkeligt og ved ikke helt hvad der foregår, jeg ville gerne snakke med ham, men jeg er simpelhen så genert, altså rigtig meget. jeg har fundet hans insta og fulgte ham også én gang, men han fulgte ikke tilbage. Så jeg unfollowede ham. Jeg ved ikke om han kan lide mig eller om han synes jeg er pæn… men hvis en dreng kan lide en betyder det så at han kan lide en? Jeg ville ønske han bare snakkede til mig eller noget.

(14 år)
Kære Du
Det lyder til, at ham fyren fylder meget i dine tanker. Det kan være svært lige at finde ud af, hvad det betyder, eller hvad man skal gøre, når en dreng kigger meget på en. Derfor synes jeg også, at det er rigtig fint, at du har skrevet herind til os og delt dine tanker.
Tegn på at han er vild med dig
Når man opdager, at der er en fyr som kigger meget på en. Og man også tit får øjenkontakt, kan det måske på den ene side føles rart og spændende. Måske der endda bobler lidt sommerfugle rundt i maven. Men samtidig kan det også føles lidt mærkeligt, fordi man ikke ved, hvorfor han kigger på en. Derfor tænker jeg også, at det giver god mening, at du synes, at det er lidt svært at finde ud af, hvad det handler om.
Du skriver også, at du ikke helt ved, om det betyder at han kan lide dig, eller han synes du er pæn. Derfor tænker jeg også, at der måske er noget i vores artikel 15 tegn på, at han eller hun også er vild med dig, som kan være hjælpsomt for dig. I den står der nemlig en masse tegn, som man kan kigge efter, når man skal forsøge at finde ud af, om den anden er vild med en.
Spring ud i det
Du skriver, at du gerne vil snakke med ham fyren, men at du er alt for genert. Det er helt normalt. Jeg tror, at de fleste kender det der med, at man måske vildt gerne ville snakke med en fyr, men bare tanken om det, kan næsten gøre en helt genert og rød i hovedet. Men heldigvis kan man godt arbejde med sin generthed, så den ikke bliver ved med at fylde så meget. I vores artikel om generthed, kan du finde en 5-trins guide til at udfordre sin generthed. Så måske den kunne hjælpe dig med at finde modet til at snakke med ham.
Måske ham fyren også har det lidt på samme måde som dig – måske han også håber, at du ville snakke med ham, fordi han også er lidt genert. Så hvis du har mod på det, tænker jeg, at det kunne være en god ide, at du sprang ud i det og prøvede at snakke med ham. Du kan også starte med at skrive til ham, hvis du synes, at det er rarere. Og heldigvis bliver langt de fleste mennesker rigtig glade, når man tager kontakt og gerne vil snakke med dem.
Snak med dine venner
Når man går og føler sig i tvivl om, hvad der foregår med en fyr, kan det være rigtig rart at snakke med nogen om det. Derfor kommer jeg også til, at tænke på, om du har nogle venner eller veninder, som du kan snakke med de her ting om?
For det med at være i tvivl, om en fyr er vild med en, er noget som rigtig mange unge kender til. Derfor tænker jeg også, at der måske er nogle af dine venner eller veninder, som også har prøvet at have det sådan. Så måske de har nogle gode råd til, hvad du kan gøre. Og uanset om de har prøvet at have det sådan eller ej, så vil langt de fleste venner rigtig gerne hjælpe og lytte.
Det kan være mega svært at finde ud af, hvad det betyder, når en fyr kigger meget på en. Derfor håber jeg også, at der er noget i mit svar, som du kan bruge. Jeg hepper på dig og håber, at du får snakket med ham fyren.
De bedste hilsner fra en Mindhelper