Hej Mindhelper
mig og min veninde valgte at farve vores hår sort og jeg har blod hår. vi valgte sort fordi at det var den eneste farve hun kunne farve sit hår uden at blege det fordi hun har brunt hår. detvar min mor ikke glad for så nu skal jeg til frisøren og have hevet det ud. men jeg har ikke penge til det, og min mor vil ikke betale…
det skal også lige siges at mit hår er helt stribet fordi der ikke var nok til 2 personer i en…

(Pige, 13 år)
Hej Pige på 13 år
Jeg tror der er mange unge, som kan nikke genkende til det, du skriver. For nogle gange, så går det med hårfarven ikke lige som man havde regnet med. Og så kan man godt blive lidt i tvivl om, hvad søren man så lige gør. Derfor er jeg også glad for, at du har skrevet herind og delt det med os.
Måske vil mor hjælpe?
Det lyder til, at din mor ikke synes det var den bedste idé i verden, at du farvede dit hår. Men vi kommer alle sammen til at gøre nogle ting engang imellem, som vores forældre ikke synes er en god idé. Det er helt normalt og en del af det at blive ældre. Din mor har sikkert også selv gjort nogle ting, da hun var teenager, som hendes forældre, synes var en dårlig idé.
Jeg tænker, at din mor måske er blevet lidt frustreret, da hun så dit hår. Og derfor har hun sagt at du skal til frisøren og få det fikset. Og at hun ikke vil betale for det. Men måske bløder hun lidt op, når hun har fået et øjeblik til at tænke over det.
Snak med hende
Måske kunne det være en god idé, hvis du fik snakket med din mor om de ting, som du har skrevet herind om. For jeg tænker, at hvis du fortæller din mor, at du ikke har råd til at betale for frisøren, så vil hun måske hjælpe med at betale eller finde en anden løsning. Hvis du synes det er lidt svært at få snakket med hende, så kan du læse vores artikel om, hvordan man kan snakke med sine forældre om noget svært. Der står nemlig nogle rigtigt gode tips til, hvordan man lige kan få tingene sagt.
Jeg håber at det kommer til at gå rigtigt godt med dit hår. Og det bliver super flot, uanset farven.
De bedste hilsner fra en Mindhelper