Hej Mindhelper
Jeg føler ikke jeg lever mit liv til det fuldest, jeg er ung og kreativ, men har tage de forkerte beslutninger i liver, og er fanget på en kontor som offentlig administrativ medarbejder.
Jeg nyder ikke mit liv, de påvirker mit mentale og fysiske helbred. Jeg over intet overskud når jeg kommer hjem, og er begyndt at tage på fordi jeg spiser når jeg er ked af det.
JEg har bare lyst til at sige op og springe ud i livet, men jeg har en dejlig kæreste , en lejlighed og en masse regninger, så jeg føler mig helt låst.
jeg føler lidt jeg er i en identitetskrise, fordi jeg har ingen ide om hvad jeg vil og hvem jeg er. Jeg har heller ikke så mange venner, så der er ikke så meget glæde i mit liv, ud over min kæreste.
jeg føler mig ret alene og ved slet ikke hvad jeg skal gøre

(Pige, 25 år)
Kære dig,
Jeg kan totalt genkende det, som du beskriver. Når man har taget en beslutning, men på bagkant godt kan se, at det ikke var det rette. Jeg synes det er mega sejt, at du skriver herind, og jeg håber, at jeg kan hjælpe dig på vej.
Find din nye vej i livet
Det kan være vildt angstprovokerende og forvirrende at opdage, at man faktisk ikke lever det liv, som man drømmer om.
For det kan skabe et kæmpe dilemma: Skal man køre videre med det liv, som egentlig er OK, men ikke fantastisk. Eller skal man springe ud i livet, som du selv siger, og gøre noget helt andet.
Jeg synes du er pisse sej, at du faktisk har anerkendt overfor dig selv, at du har brug for mere i livet. Det er første skridt mod at skabe et liv, som du drømmer om.
Lejlighed, regninger og kæreste kan godt eksistere sammen med et drømmeliv
Du skriver, at du har lyst til at springe ud i livet. Og jeg får lyst til at råbe “JA GØR DET MAN!” Ind i skærmen.
Men du skriver også, at du har regninger, en lejlighed og en kæreste, som gør at du føler dig låst.
Der er helt sikkert detaljer, som jeg ikke kender til ift. din situation, men jeg bliver lidt nysgerrig på, hvorfor de ting holder dig tilbage?
For selvfølgelig skal du kunne betale dine regninger. Og det kan sagtens være, at det kræver noget planlægning eller omrokering. Og jeg håber inderligt, at du har en kæreste, som gerne vil støtte dig i at leve dit drømmeliv.
Så spørgsmålet som jeg ser det handler om, hvordan du kommer i gang med at planlægge og finde ud af, hvordan du kan springe ud i livet?
Bliv konkret
Det vigtigste man kan gøre, når man gerne vil ændre noget, det er at blive konkret omkring, hvad det er, man vil ændre.
Så måske kunne du starte med at brainstorme over, hvad er drømmelivet for dig? Er det en krea-butik i byen? Er det at være fitnessinstruktør? Er det at have mere fritid, som du kan bruge med dem du elsker? Er det at rejse jorden rundt?
Start med at finde ud af, hvad du ønsker. For så er det meget nemmere at finde ud af, hvor du skal starte for at nå derhen.
Det kan tage tid, men du er allerede godt på vej.
At turde at drømme
Det kan være virkelig angstprovokerende at lade sig selv drømme om noget andet, end det man har nu.
At være modig er ikke, ikke at være bange, men at være bange og stadig gøre det!
Vi har BRUG for at drømme og gøre nogle ting, som fodrer vores sjæl, når arbejde og regninger bliver altoverskyggende.
Så det er også vigtigt, at du tør lade dig selv drømme. Det fortjener du.
Mange bække små gør en stor å
Når du har fundet ud af, hvad din drøm er, så find ud af, hvad er de første skridt du skal tage, for at komme den drøm nærmere?
Hvis du gerne vil åbne en butik, så kunne det være at finde ud af, hvad det faktisk indebærer. Hvis du vil rejse verden rundt, så skal du måske finde ud af, hvordan du økonomisk kan gøre det holdbart. Hvis du gerne vil være fitnessinstruktør, så find ud af, hvor du kan tage den uddannelse henne.
Spørg, spørg, spørg!
Og noget som er vigtigt at gøre her, det er at spørge andre, som allerede lever din drøm, hvordan de kom dertil.
Så: Tal med ejeren af din yndlingsbutik, skriv til hende på Instagram, som rejser jorden rundt, tag fat i din lokale fitnessinstruktør og spørg dem, hvad de gjorde for at komme dertil.
Opsøg mennesker, som inspirerer dig! Ræk ud. Tænk ude af boksen! Hvordan har folk, som lever det liv du gerne vil, opnået det? Spørg dem!
Find nogle allierede
Og så husk: Det er altid lettere at opnå en drøm, når man har et heppekor bag sig.
Få talt med din kæreste og folk om dig om, hvor du står henne i dit liv og vær ærlig om dine tanker og ønsker.
Alle har brug for støtte til, når man skal ændre på ting og udøve sit potentiale.
Spørg folk om reel hjælp til at skubbe dig i den rigtig retning – også nogle, som kan udfordre dig og holde dig til ilden. Det er bare guld værd.
Sig til din kæreste og dine venner: “Jeg har en drøm om det her, nu vil jeg gerne arbejde for at opnå den. Vil du ikke løbende spørge ind til den, så jeg kan holde snuden i sporet?”.
Du fortjener dit drømmeliv!
Du fortjener alt den støtte, som du kan få. Og det er jo også tit i jagten på drømme, at man møder ligesindede mennesker. Så allerede der kan det også være, at du kan finde nogle mennesker, som virkelig forstår dig.
Jeg hepper og hujer på dig. Du er mega sej, og jeg ønsker dig alt det bedste, og at du får præcis det, du drømmer om. Og hvis nu der er nogle detaljer, som jeg har overset, eller du har brug for at skrive igen, så gør det endelig. Jeg vil hjertens gerne svare dig.
De allerbedste hilsner fra Stephanie