Hej Mindhelper
Jeg syntes det var pinligt at spørge ens mor, så det er godt jeg har jer her.
Jeg barberede igen i dag mine kønshår dernede, men det har bare kløet og kløet. Så er der også røde knopper. Det er muligvis ret normalt, men jeg er ikke sikker, det klør i hvert fald meget, og det irritere mig når jeg sidder mm.
Tak på forhånd
Knus, W

(Pige, 16 år)
Kære W
Det kan godt være lidt svært at snakke om ting som intimbarbering med sin mor. Men det er helt okay, at være i tvivl om, hvad der er normalt.
Det er helt normalt
Det du beskriver er helt normalt at opleve, når man barberer sine kønshår af. Og det er der rigtigt mange mennesker, som har prøvet at opleve efter en intimbarbering. De små røde knopper kan komme, fordi der kommer lidt bakterier ind i hårsækkene, når man barberer sig. Det er der ikke noget farligt i, men det kan rigtigt træls og klø meget. Men knopperne vil gå over af sig selv igen efter nogle dage, når hårene begynder at vokse ud igen.
Artikel om intimbarbering
Sexlinien har lavet en artikel om intimbarbering, som du kan prøve at læse. Der står nemlig nogle rigtigt råd til, hvordan man kan barbere sig på en måde, så man prøver at undgå de røde knopper. Det kan være lidt forskelligt fra person til person, hvad der virker for dem.
Hvis det ikke går over
Hvis du oplever, at det ikke går over af sig selv, men at knopperne bliver ved med at være der efter mange dage. Så er det en god idé, lige at tage en tur til lægen. For så kan det være, at der er kommet en lille infektion, som lægen kan hjælpe en af med.
Jeg håber at mit svar har været hjælpsomt
De bedste hilsner fra en Mindhelper