Vi skal udvikle et produkt, der kan løse eller hjælpe med at løse problemet med stress og angst blandt unge, som en del af vores afslutningsfag i gymnasiet. Kan I hjælpe med at give feedback?
Hej Mindhelper
Vi er en gruppe af 4 gymnasieelever i 3.g der i vores afslutningsprojekt har fokus på stress og angst blandt unge. Vi har faget teknologi, som er et problemløsningsfag. Vi skal altså udvikle et produkt der skal kunne løse eller hjælpe med at løse problemet med stress og angst blandt unge. Vi har via jeres hjemmeside og andre hjemmesider lært at det at have en sund vejrtrækning kan berolige og hjælpe mere end de fleste tror. Vi er således i gang med at skabe et produkt der skal kunne hjælpe med en sund vejrtrækning under et evt. angstanfald eller en stresset dag. Vi har besluttet os for at lave en kugle der skal kunne udvide sig og trække sig sammen i et programmeret tidsinterval og dermed simulere en vejtrækning. Forbrugeren har dermed både muligheden for at se den rolige vejrtrækning, mærke den og selv følge den, når de holder produktet i hånden. Vi har haft stor fokus på at produktet skal være anonymt fordi produktet måske, nok faktisk højst sandsynligt, skal bruges i offentligheden og det er de færreste der har lyst til at reklamere med stress eller angst.
Vi kunne rigtig godt tænke os hvis det var muligt at i ville kigge på ideen. Tror i at dette produkt kan hjælpe folk med stress og eller angst. Ikke til at gøre dem raske, det kan vi desværre nok ikke, men til at lindre på anfald og skabe en tryghed i at kunne tage ud af huset. Er der noget i tænker vi skal være særligt opmærksomme på?
På forhånd tak. A, F, J og S

(Pige, 19 år)
Kære I fire
Jeg vil lige starte med at gøre opmærksom på, at jeg har slettet jeres navne. Det er kun, så jeg er helt sikker på, at I bliver ved med at være anonyme.
Det lyder som et super godt og meget spændende projekt, I har gang i. Vi har desværre ikke mulighed for at hjælpe jer, da brevkassen er til personlige spørgsmål. Men jeg tænker, at Angstforeningen måske kan hjælpe jer. Der sidder i hvert fald nogle dygtige folk, der ved noget om angst.
Jeg ønsker jer alt mulig held og lykke med jeres projekt.
De bedste hilsner fra en Mindhelper