Jeg tror, jeg er forelsket i den her fyr, som jeg altid tænker på. Men jeg vil bare gerne slippe for mine tanker om ham. Jeg vil bare gerne komme over ham.
Hej Mindhelper
Jeg er ret sikker på at jeg er forelsket i den her dreng. Jeg kan ikke lade være med at tænke på ham. Og jeg hader det, hvordan slipper jeg af med tanken om ham. Hvergang jeg bare tænker på ham, har jeg lyst til at begrave mig selv i et hul og dø dernede. Hvordan kommer jeg over ham !!! Helt seriøst!!!

(Pige, 13 år)
Kære 13-årige pige
Det der med forelskelse er generelt en rigtig svær ting. Det kan bringe os helt ud af kurs og påvirke os rigtig meget. Og det kan godt lyde, som om det er sket lidt for dig også.
Gengælder han dine følelser?
Det lyder til, at du har det rigtig svært med, at du tænker på ham fyren hele tiden. Hvorfor er det, at det er så skidt at tænke på ham? Jeg kommer til at tænke på, om det er, fordi han ikke gengælder dine følelser? Eller fordi du ikke ved, om han er forelsket i dig? Hvis du er i tvivl, om han gengælder dine følelser, kan du kigge på tegn på forelskelse. Måske kan det gøre dig lidt klogere på, om han også er forelsket i dig.
Det tager tid at komme videre
Jeg er ked af at høre, at du har lyst til at begrave dig selv i et hul og dø dernede. Forelskelse kan som sagt ramme rigtig hårdt. Og det kan nogle gange føles som alt eller intet, hvis man er vild med en person. Du spørger til, hvordan du kommer over ham. Det korte svar er, at det tager tid. Når personer er kommet ind i vores hjerter, er de også det sværere at få ud igen. Men her på siden har vi nogle råd mod ulykkelig forelskelse, som du kan kigge på.
Snak med dine veninder
Det her med forelskelse er et rigtig godt emne at snakke med veninderne om. Så det er et af mine bedste råd til dig. Snak med dem. Måske har de også prøvet at tænke på en fyr hele tiden, de ikke kunne komme over? Så kan du høre dem om, hvad de gjorde. Eller hvordan ville de prøve at glemme en fyr, de var forelsket i? Tag endelig fat i dem og få nogle snakke om, hvad du kan gøre i den situation, du står i.
Jeg ønsker dig held og lykke med det. Kærlighed er svært. Men vi kan komme videre – især hvis man har nogle gode veninder omkring sig til at støtte en.
De bedste hilsner fra en Mindhelper