Jeg er helt vild med en, som går i 9 klasse. Hver gang der er noget med skolen, prøver jeg altid at få øje på ham. Jeg har aldrig talt med ham. Jeg ved ikke om han ved, at jeg eksisterer.
Hej.
Jeg er en pige på 14 og går i 7 klasse. Jeg er helt vild med en, som går i 9 klasse ( eller han er gået ud, fordi det var sidste skoledag). Jeg har set ham nogen gange og hver gang der er noget med skolen prøver jeg altid at få øje på ham. Jeg har aldrig talt med ham og jeg ved ikke om han ved at jeg eksistere. Vi havde på et tidspunkt øjenkontakt i 0,5 sekunder, men der var bare et eller andet på den halve sekund.
Jeg har ham på Instagram og har bare sådan lyst til at skrive til ham hvordan jeg har det, men tør bare ikke.
Vær sød at hjælp. Hvad skal jeg gøre?
Hilsen en pigen•~•

(Pige, 14 år)
Kære Pigen•~•
Det med kærlighed kan være super svært. Derfor er jeg også glad for, at du har skrevet herind og delt dine tanker med os. Du skriver og fortæller at du er blevet vild med en fyr, som lige er gået ud af jeres skole. Og at han måske ikke rigtigt ved, hvem du er. Det er selvfølgelig rigtigt svært, når nu du gerne ville lære ham at kende.
Hvad så nu?
Det lyder til, at i ikke rigtigt kender hinanden. Derfor er det også svært, at finde ud af, om han kunne være interesseret i dig. Men jeg tænker, at hvis du vil have kontakt med ham, så kan du sagtens prøve at skrive til ham på Instagram. Men det er nok en god idé, hvis du venter med de helt store kærlighedserklæringer, til du er mere sikker på, at han er interesseret. Måske kan du starte med bare at skrive “Hej hvordan går det? 🙂 ” til ham. Hvis han så svarer, jamen små kan du jo prøve at starte en længere samtale op. At skrive sammen kan være en rigtig rar måde, at lære hinanden lidt at kende på. Fordi man har god tid til at finde ud af, hvad man kan skrive, uden at man behøver blive lige så nervøs, som hvis man stod overfor hinanden. Nu hvor han ikke længere går på skolen, så tænker jeg også, at du ikke har noget at miste ved at skrive til ham? For du behøver jo ikke se ham igen, hvis han nu ikke er interesseret, når han ikke længere går på skolen.
Grunden til, at jeg tænker det er en god idé, at begynde ud med bare at snakke lidt sammen er, at han nok bliver ret overrasket, hvis han får en meget følsom besked fra dig. Fordi i jo faktisk ikke kender hinanden. Hvis man får en meget personlig og følsom besked fra en man ikke kender, så kan det godt virke lidt mærkeligt. Så er det en bedre idé, at starte med at lære ham at kende. Du kan prøve at læse denne her artikel med 15 tegn på forelskelse. Det kan være den kan hjælpe dig lidt på vej.
Måske er han ikke interesseret
Der er selvfølgelig en risiko for, at han ikke er interesseret i dig. Og han måske ikke svarer tilbage på din besked. Eller ikke virker interesseret, når han svarer. Det er selvfølgelig mega nedern, hvis det sker. Men jeg tænker også, at når han er et par år ældre end dig, og måske skal til at begynde på efterskole/gymnasium. Jamen så kan det godt være, at han måske ikke er så interesseret i at være sammen med en fra 8., som han ikke rigtigt kender? Hvis det sker, så kan man godt blive ret ked af det. Det er fuldstændigt normalt, hvis man har det sådan. Og det kan være rigtigt svært. Du kan læse lidt mere om ulykkelig kærlighed her. Der står lidt råd til, hvad man kan gøre, hvis man bliver ramt af ulykkelig forelskelse.
Snak med nogen om det
Jeg tænker på, om du har snakket med nogen om, hvordan du har det? Hvis ikke, så kan det måske være en god idé. Hvis du har nogle tætte veninder, så kan du jo overveje at fortælle dem om, hvad der sker. Og så kan i hjælpes ad med, at finde ud af, hvordan du kan komme i snak med ham. Uanset hvad så kan det være rigtigt rart, at få noget støtte fra sine veninder, hvis man er blevet super forelsket. Så kan de også hjælpe dig og støtte dig, hvis det nu viser sig, at han måske ikke er så interesseret.
Jeg håber du har kunne bruge mine råd til noget. Og så ønsker jeg dig mega meget held og lykke, og krydser fingre for, at det kommer til at gå super godt.
De venligste hilsner fra en Mindhelper