Jeg tror, jeg kan lide en fyr, der overhovedet ikke kan lide mig. Ikke andet end som en ven. Jeg prøver at glemme ham, men det er svært.
Hej
Jeg er en 14 årig pige, jeg har det her problem, jeg tror jeg er forelsket i den her dreng i min klasse, men jeg ved ikke om jeg bare er vild med ham. Jeg synes bare han er helt fantastisk, selv om han er irreterene er det som om jeg ikke ser det. Det problem der er, er så at han overhovedet ikke kan lide mig, han kan ikke se mig som andet end venner, han er selv virkelig forelsket i en veninde jeg har som også går i min klasse. Jeg er meget genert, og hver gang han siger noget til mig begynder jeg at totalt smile eller at grine. jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre, de fleste siger bare at jeg skal glemme ham, men det er ikke så nemt, som folk går og tror. det er bare rigtigt træls, jeg begynder altid at græde når jeg tænker på han. Jeg håber du kan hjælpe mig.
Kh den måske forelskede pige

(Pige, 14 år)
Kære måske forelskede pige
Det der med at kunne lide en person kan være noget svært noget. Især hvis følelserne ikke helt er gengældt. Så jeg kan godt forstå, at det er hårdt at være i for dig lige nu.
Bliv klogere på forelskelse
Jeg vil starte med at fortælle dig, at det er helt normalt at være i tvivl, om man er forelsket. Nogle gange flyder forelskelse og at være vild med én lidt sammen. Det kan være svært at skelne ad. Men hvis du gerne vil blive klogere på det, har vi artikel om forelskelse, der måske kan hjælpe dig lidt.
Det kan tage tid at glemmeJeg er glad for at høre, at du allerede har snakket med nogen om dine følelser for ham. Og selvfølgelig er det hårdt at skulle glemme en person, man er vild med. Især når han går i samme klasse. Men husk på, at der heldigvis er flere fyre end bare lige ham derude. Og derfor kan jeg også sige med sikkerhed, at du nok skal blive helt hovedkulds forelsket i en anden på et tidspunkt. Men det er hårdt lige nu. Derfor synes jeg, du skal tage et kig på vores artikel om ulykkelig forelskelse. Her er der nemlig nogle råd til at gøre det lidt nemmere at komme videre.
Bliv ved med at snakke med veninder
Som sagt lyder det til, at du allerede har snakket med nogle veninder om ham fyren. Og det skal du endelig blive ved med. Det er nemlig et rigtig godt emne at snakke med veninderne om. Måske har de prøvet noget lignende? Så kan du høre dem om, hvad de gjorde. Eller hvordan ville de prøve at glemme en fyr, de var vilde med? Tag endelig fat i dem igen og få nogle gode snakke om, hvad man kan gøre i den situation, du står i.
Held og lykke med det hele. Husk at give det tid. For med tid bliver det også nemmere for dig at komme videre. Og så kommer du til at finde en anden, du bliver lige så vild med – hvis ikke mere.
De bedste hilsner fra en Mindhelper