Jeg spiller kun 2-3 timer om dagen nu. Jeg må simpelthen ikke spille mere. Men jeg har det faktisk ret godt med det. Så det er okay.
Hej Mindhelper
Jeg må ikke spille så meget mere. Jeg spiller kun 2-3 timer om dagen, det har jeg det godt med.

(Dreng, 13 år)
Kære 13-årige dreng
Det kan være svært at skære ned for de timer, man spiller. Derfor er jeg rigtig glad for at høre, at det går godt for dig.
Hvem har givet forbuddet?
Du skriver, at du ikke må spille så meget mere. Jeg kommer til at tænke på, hvem der har givet dig det forbud. Er det dig selv? Dine forældre? Eller en helt tredje? Det, at man får et forbud, kan godt være rimelig træls, hvis man gerne vil spille meget. Så hvordan tog du det, at du kun måtte spille 2-3 timer om dagen?
Godt at det passer dig
Jeg har allerede skrevet det længere oppe, men nu skriver jeg det lige igen. Jeg er hammerglad for at høre, at du har fundet et antal timer, som passer dig. Det er nemlig vigtigt, når man skal skære ned på timerne, at det ikke er sat urealistisk lavt. Du skal føle, at du har det godt med det. Og at det fungerer for dig. Og det lyder det heldigvis, som om det gør.
Det kan nemlig være hårdt, når gamingen tager overhånd. Og endnu hårdere, når man skal tage kontrollen tilbage. Derfor vil jeg bare lige sige, at det er sindssyg flot, at du har taget kontrol. At du har bestemt, hvor mange timer, du spiller. Og at du så overholder det. Bliv endelig ved med det!
Fortæl det til dine forældre
Nu kommer jeg med et råd om, at du skal fortælle det til dine forældre. Fortæl dem, hvordan det går med kun at spille 2-3 timer om dagen. Du skriver, at det er godt for dig. Det er helt vildt godt! Og det skal dine forældre da vide. Ligesom vi skal huske at dele de svære ting, er det lige så vigtigt, at vi deler de gode. Så fortæl, fortæl, fortæl.
Det er hammersejt, at du har taget kontrol og spiller færre timer. Jeg håber, at du holder fast i det, nu hvor det er godt for dig.
De bedste hilsner fra en Mindhelper