Jeg er meget forvirret. Jeg er vild med to drenge, som begge går i min klasse. De er i mine tanker hele tiden. Hvad gør jeg?
Hej
Jeg er en pige som er virkligt forvirret.
Ved ikke hvordan jeg skal sige det men jeg, vild med 2 drenge fra min klasse.
Den ene har jeg været vild med siden jeg startet i klassen og den anden efter der er gået et par måneder.
Problemet er, at jeg har prøvet at glemme den gamle og begyndte at snakke med den ny, men så begyndte jeg og den gamle snakke sammen rigtigt meget.
Og jeg føler at han er vildt med mig, hvergang jeg prøver at tænke på den ny kommer han i min tanke.
De to drenge er bedste venner og jeg ved ikke hvad jeg skal gør, for begge drenge er skide søde og lækker.
Problemet er at jeg ikke kan lad være med at tænke på dem begge dele.
Hjælp hvad skal jeg gør.
Kh den forvirret pige.

(Pige, 16 år)
Kære den forvirret pige
Det lyder som lidt af et dilemma du er havnet i. Og det er et af de slags dilemmaer, som der ikke er noget klart svar på. Men jeg vil give dig mit bedste bud på, hvad du skal gøre.
Først vil jeg sige, at det jo er meget normalt i perioder at være tiltrukket af flere personer på samme tid. Derfor er det også meget normalt, at du ikke kan lade være med at tænke på begge drenge. Nogle gange kan det være svært at vurdere, hvad ens følelser præcist prøver at fortælle en. Følelserne kan fx komme af, at man:
• Er fascineret af en person i en periode
• Godt kan lide personen som en ven
• Har følelser til mere end at være venner
Jeg ved ikke, om det giver mening for dig?
Se tiden an
Siden du er i tvivl, siden de to drenge er gode venner, og siden I går i klasse sammen, foreslår jeg, at du ser tiden an og undersøger dine følelser for dem. Og hvordan gør du så det?
Du behøver ikke at vælge lige nu, hvem du skal gå efter. Så bare fortsæt med at snakke med dem begge to og prøv at lære dem endnu bedre at kende. Hold det på venne-planet indtil du finder ud af, hvem du har flest følelser for. Som tiden går vil du sikkert kunne mærke, at den ene person fylder lidt mere i dit hoved end den anden.
Tal med en du stoler på
Det kan være svært at finde ud af dilemmaer selv. Derfor foreslår jeg også, at du finder en at vende dit problem med. Måske har du en god ven, som du stoler på? Eller måske kan du tale med din mor? Hvis du taler med andre om dit dilemma, kan de hjælpe dig med at se tingene fra nye vinkler. Og stille dig spørgsmål, som måske gør dig klogere på, hvad du skal gøre. Du kan læse mere om, hvorfor du skal dele dine tanker i vores artikel 6 gode grunde til at dele dine problemer med andre.
Held og lykke med det 🙂
Venlig hilsen Mindhelper