Hej
Kort sagt.. jeg er psykopat. Sagen er den, at jeg lige har fået diagnosen (dyssocial personlighedsstruktur) i en alder af 15 år. Jeg skriver herind fordi, at jeg frygter, at jeg en dag bliver straffet. Jeg har ingen medfølelse eller empati for andre mennesker. Jeg skulle for nylig være sammen med en pige, det eneste der gjorde mig opstemt, var de gerninger jeg gjorde. Det eneste det krævede var: et reb, en pisk (i saltlage) og smeltede stearin.. det eneste jeg tænkte der manglede var et knojern. Det kan godt være, at jeg virker helt utrolig ond og kynisk. Det er jeg i princippet også, men ligemeget hvor interessant i finder mig, ville i aldrig kunne forstå de ting jeg gør og tænker. Og især ikke, hvad jeg har været igennem i mit liv. Jeg ønsker ikke at sidde i et fængsel i fremtiden, så hvad kan jeg gøre for at undgå, at jeg en dag ender med at slå en ihjel, bare fordi jeg kan. Min fantasi kan nemt blive til en realitet, så hjælp mig!! Jeg ville så dybt ønske, at jeg kun havde intelligensen og ikke diagnosen. Jeg har så begge dele, desværre. Jeg ved godt, at jeg ikke kan reddes, men jeg kan hjælpes. Så hjælp mig her!
Anonym

(15 år)
Kære Anonyme
Det lyder til, at du har tænkt en del over det med, at have dyssocial personlighedsstruktur, og hvilke konsekvenser det kan have, at skade andre. Derfor er det også rigtig fint, at du har skrevet herind til os, og delt dine tanker.
Ræk ud
Du skriver at du i fremtiden frygter at komme i fængsel. Du skriver også, at du gerne vil have hjælp.
Hvis det er sådan, at man er enten bange for at gøre skade på sig selv eller andre. Så er det altid en mulighed at tage fat i Psykiatrisk skadestue. Du kan se de psykiatriske skadestuer i landet herunder:
• Region Syddanmark
Psykiatrisk skadestues hjemmeside
Telefonnumre:
Esbjerg: 9944 6700
Odense: 9944 9140 og 99 44 91 41
• Region Midtjylland
Psykiatrisk skadestues hjemmeside
Telefonnummer:
7847 0470
• Region Nordjylland
Psykiatrisk skadestues hjemmeside
Telefonnummer:
Aalborg: 9764 3700
• Region Sjælland
Psykiatrisk skadestues hjemmeside
Telefonnumre:
Roskilde: Ring 1818 og tast 3
Slagelse: Ring 1818 og tast 3
Vordingborg: Ring 1818 og tast 3
• Region Hovedstaden
Psykiatrisk skadestues hjemmeside
Telefonnumre:
Glostrup: 3864 0671
Amager: 3864 1650
Ballerup: 3864 5003
København: 3864 7360
Nordsjælland: 3864 3200
Bornholm: 3864​ 4050
Det er også en god ide, at tage fat i egen læge. Lægen kan nemlig henvise videre til forskellige tilbud, hvor man kan få hjælp. For som du selv skriver, så er det muligt at blive hjulpet, og få det bedre – uanset hvad man kæmper med.
Du kan også tjekke artiklen om, at komme til psykolog ud. Jeg tænker måske, at der også er noget i den, som du kan bruge.
Tal om det
Det kan også hjælpe, at fortælle andre om, hvordan man har det. Derfor kommer jeg også til at tænke på, om du har en du stoler på, som du kan tale med? Det kan være en forældre, en lærer, eller en helt tredje.
Jeg håber, at der er noget i mit svar, som du kan bruge. Og jeg håber du finder den hjælp, som du gerne vil have.
De bedste hilsner fra en Mindhelper