Hej Mindhelper
Jeg skal skift opholdssted, skole, og taxachauffør og all de 3 tænk er jeg mega glad for og jeg vil bare godt dø jeg prøver at dræbe mig selv være dag jeg tager piller, vaper, cutter, drikker, og videre og jeg gider ikke at være her mere føler mig alene ):

(14 år)
Kære Du
Det lyder til, at det er rigtig svært at være dig lige nu. Derfor er jeg også glad for, at du rækker ud og skriver herind til os. For du skal ikke gå med alle de svære ting alene.
Det kan blive bedre
Du skriver, at du skal skifte opholdssted, skole og taxachauffør. Det kan godt være en stor omvæltning at skifte så mange ting på en gang. Og når det samtidig er nogle ting, som man er rigtig glad for, kan det godt være noget af en mavepuster. Derfor tænker jeg også, at det er naturligt, at du synes det er rigtig svært. Og nogle gange, når man har det rigtig svært og bliver overvældet, kan tankerne om at dø godt dukke frem. For man føler sig måske helt trængt op i krog og har svært ved at se ud af det hele. Og så kommer selvmordstankerne som en vej ud. Men selvmord er ikke løsningen.
For heldigvis kan man godt få det bedre igen. Der er rigtig mange unge, som har kæmpet med selvmordstanker, og som har fået det godt igen. En af dem er Clara. I dag har Clara det godt og er er blevet fri af selvmordstankerne. Hvis du har lyst, kan du læse Claras historie. Jeg tænker, at det måske kan være rart og give lidt håb.
Du har allerede taget et flot første skridt
Du skal også lige have et kæmpe skulderklap med på vejen. Ved at skrive herind til os, har du allerede taget et rigtig flot skridt på vejen mod at få det bedre. At dele de svære tanker og følelser er nemlig det allerbedste, man kan gøre, når man har det svært.
Men når jeg læser, at du hver dag prøver at dræbe dig selv og tager piller og cutter, bliver jeg bekymret for dig. Derfor er det også rigtig vigtigt, at du fortæller nogen omkring dig om, hvordan du har det. Det kan fx være en forældre, en kontaktperson eller en helt tredje, som du er tryg ved. Det vigtigste er nemlig bare, at du ikke går med tankerne selv.
Livslinien
Nogle andre, som også kan være rigtig gode at snakke med, er rådgiverne hos Livslinien. De er nemlig eksperter i at snakke med folk, som kæmper med selvmordstanker. Og de er rigtig søde og dygtige. Derfor sørger de også altid for, at det foregår på en måde, som er rar for dig. Det er helt gratis, og du kan både ringe til dem, sende dem en mail og chatte med dem. Så dem må du altid gerne tage fat i. Og hellere en gang for meget end en gang for lidt.
Psykiatrisk skadestue
Hvis tankerne bliver for meget, eller hvis du igen får lyst til at handle på dem, så er det vigtigt, at du tager fat i Psykiatrisk skadestue. For så kan de hjælpe dig. Der findes psykiatriske skadestuer rundt omkring i landet. Herunder har jeg lavet en liste  med numrene på alle psykiatriske skadestuer i landet, så du kan finde den der passer til der, hvor du bor.
• Region Syddanmark
Psykiatrisk skadestues hjemmeside
Telefonnumre:
Esbjerg: 9944 6700
Odense: 9944 9140 og 99 44 91 41
• Region Midtjylland
Psykiatrisk skadestues hjemmeside
Telefonnummer:
7847 0470
• Region Nordjylland
Psykiatrisk skadestues hjemmeside
Telefonnummer:
Aalborg: 9764 3700
• Region Sjælland
Psykiatrisk skadestues hjemmeside
Telefonnumre:
Roskilde: Ring 1818 og tast 3
Slagelse: Ring 1818 og tast 3
Vordingborg: Ring 1818 og tast 3
• Region Hovedstaden
Psykiatrisk skadestues hjemmeside
Telefonnumre:
Glostrup: 3864 0671
Amager: 3864 1650
Ballerup: 3864 5003
København: 3864 7360
Nordsjælland: 3864 3200
Bornholm: 3864​ 4050
Det er hammerhårdt at kæmpe med selvmordstanker. Derfor håber jeg også rigtig meget, at der er noget i mit svar, som du kan bruge. Jeg sender de allervarmeste tanker din vej og håber, at du får fortalt nogen om, hvordan du har det.
De bedste hilsner fra en Mindhelper