Hej Mindhelper
Jeg er en pige på 20 år som i nu rigtig mange år har lidt af bulimi. Jeg har fået nok men jeg ved simpelthen ikke hvor jeg skal starte, hvor jeg skal søge hen, hvor jeg kan få hjælp eller hvem jeg skal tage kontakt til…
Måske i kan svare på det.
Mvh mig:)

(20 år)
Kære Pige på 20 år
Det er super vigtigt at få hjælp, hvis man kæmper med bulimi, for det er ikke noget man skal gå med alene. Derfor er jeg så glad for at du har skrevet herind og delt dine tanker.
At række ud efter hjælp
Først vil jeg starte med at rose dig for, at du nu er et sted, hvor du kan mærke, at du gerne vil tage skridtet mod at få det bedre. Det kan være en lang og sej kamp for mange at nå dertil. Så super sejt, at du rækker ud efter hjælp.
Det kan være svært at se sig ud af en spiseforstyrrelse, når man står midt i den – især hvis det er noget man har kæmpet med i lang tid. Derfor er det også rigtig vigtigt at få professionel hjælp, når man har bulimi. Heldigvis er det muligt at få det bedre igen og nå til et sted, hvor bulimien ikke styrer ens liv længere.
Du skriver, at du ikke ved hvor du skal starte i forhold til at søge efter hjælp. Det kan jeg sagtens forstå. Det kan nemlig godt være lidt en jungle at finde hoved og hale i, hvilke tilbud der er derude. Du kan prøve at kigge i denne her artikel, der handler om bulimi. Her kan du både læse lidt om spiseforstyrrelsen, og hvad man kan gøre for at få hjælp.
Tag til lægen
Lægen er det bedste sted at starte, når man gerne vil have hjælp til en spiseforstyrrelse. Så det er en god idé at tage et smut forbi der. Lægen ved nemlig en hel masse om både kroppen og psyken, og din læge kan være med til at finde ud af, hvilke muligheder du har for at få hjælp til bulimien. Det kan også være fint lige at få tjekket op på, om alt er som det skal være hos lægen. For når man har kastet op i en længere periode, kan man godt være i underskud af en masse vitaminer og mineraler, som kroppen har brug for, for at fungere ordentlig. Hvis du kan syntes, at det er lidt svært at skulle tage til lægen, kan du læse denne her artikel, med råd og vejledning til at tage til lægen, når man har det svært.
Tag fat i LMS
Jeg kommer også til at tænke på, om du kender LMS? LMS står for Landsforeningen mod spiseforstyrrelser, og er en organisation, der hjælper mennesker, der er ramt af spiseforstyrrelser, eller har spiseforstyrrelser tæt inde på livet. Hos LMS arbejder der en masse rigtig dygtige rådgivere, som man både kan komme til samtale hos, tale i telefon og chatte med. De ved en masse om, hvad det vil sige at have en spiseforstyrrelse og er derfor et rigtig godt sted at henvende sig, når man lider af bulimi. Så dem kan du trygt tage fat i.
Tal med dem omkring dig
Mange der lider af en spiseforstyrrelse oplever også, at det kan gøre vejen mod at få det bedre lidt lettere at tale med familie og venner om, hvordan de går og har det. På den måde kan de nærmeste omkring en nemlig være med til at støtte en i at få det bedre. Og langt de fleste mennesker vil også rigtig gerne vide, hvordan dem de holder af har det. Derfor tænker jeg også, at hvis du ikke allerede gør det, at det måske kunne være en hjælp for dig at tale med de mennesker i dit liv, du er tryg ved, om hvordan du har det.
Nogen gange kan det give spiseforstyrrelsen mindre magt, hvis man taler om den. Noget af det der ofte sker, når man har en spiseforstyrrelse er, at man holder den hemmelig for folk omkring en. Og det kan være med til, at spiseforstyrrelsen blive værre og værre. Derfor oplever nogle mennesker med også, at det kan svække spiseforstyrrelsen at tale åbent om den, for på den måde fratager man den noget af dens magt. Giver det mening?
Det er super vigtig at få den rette hjælp, når man kæmper med bulimi. Derfor håber jeg også  rigtig meget, at der er noget i mit svar du kan bruge. Jeg sender dig en masse gode tanker og håber at du snart finder frem til, hvor du kan få hjælp.
De bedste hilsner fra en Mindhelper