Hej Mindhelper
Hej jeg er igang med min 9 klasses projektopgave omkring skønhedsidealer. Jeg er virkelig interesseret i at høre jer om i kan give mig svar på nogle spørgsmål. Hvor mange henvender sig til jer omkring lavt selvtillid eller utilfredshed med sig selv? Hvad er det der tit påvirker unge til at have dette syn på sig selv, (sociale medier, samfund osv)? Hvad mener i at vi som samfund og som enkelt person kan gøre for at skubbe unges selvtillid den rette vej? Vi oplever idag selv at det er virkelig svært at være und i nutidens samfund, både på nettet men også hvis vi går en tur inde i byen og ser en reklame der kan få os til at tænke lidt mere over hvordan vis er ude. Det kunne være fantastisk hvis i kunne svare mig på nogle af mine spørgsmål, tak på forhånd. God dag (;

(Pige, 15 år)
Hej Pige på 15 år
Da brevkassen på Mindhelper er til personlige spørgsmål og vi har super travlt, har vi desværre ikke tid til at besvare projektspørgsmål. Unge der skriver ind til brevkassen henvender sig med mange forskellige problematikker – også omkring lav selvtillid og utilfredshed med sig selv. Vi har dog ikke nogen statistik på, præcis hvor mange det er. Men du kan prøve at søge på ordene i vores søgefelt og læse nogle af de unges brevkasse spørgsmål herind. Så kan du få et godt indtryk af, hvad deres oplevelser er. Jeg kan også anbefale dig, at læse vores tema om identitet, da der er en del artikler omkring selvtillid og selvværd. Held og lykke med projektet
De bedste hilsner fra en Mindhelper