Hej Mindhelper
Jeg er 19 år og arbejder i Joe and the juice uden en gym eller noget andet uddanelse jeg vil gerne starte på gym men ved hverken om det noget for mig eller om det er det klogeste at gøre

(19 år)
Hej 19 årig
Når man går med overvejelser om at starte på gym, kan det godt komme til at fylde. Og man kan blive ret meget i tvivl om, hvad der mon er det klogeste at gøre. Derfor er det også rigtig fint, at du har skrevet herind til os.
At være i tvivl
Der er rigtig mange unge, som er i tvivl om, hvad de skal gøre ift. uddannelse – skal man starte på gym, arbejde, eller måske tage en hel anden vej? Derfor er det også helt normalt, at det kan være svært at finde ud af, hvad man skal gøre med uddannelse. For der er rigtig mange veje, man kan gå, og derfor kan man også gøre sig en hel masse overvejelser om, hvad der mon er det rigtige for en.
Nogle gange ved man det ikke, før man prøver det
Du skriver, at du gerne vil starte på gym, men at du er i tvivl om det er noget for dig, og om det er det klogeste at gøre. Sådan tror jeg, at der er mange der har haft det inden de er startet på noget. Men nogle gange får man ikke svar på det, før man prøver det af. Og nogle gange finder man ud af, at det er mega fedt og helt det rigtige for en. Og andre gange så lærer man, at det alligevel ikke var det rigtige. Derfor er det også helt okay at prøve noget af, og så skifte kurs, hvis det ikke dur alligevel.
Studievejledning
At træffe en beslutning ift. uddannelse kan godt være svært, og derfor kan det nogen gange være rart at vende det med en studievejleder. Studievejledere ved nemlig en hel masse om de forskellige ungdomsuddannelser. Derfor kan de også hjælpe og rådgive en, når man skal finde ud af, hvad der er det rigtige for en. Hos eVejledningen sidder der nogle søde og dygtige rådgivere, som man kan chatte med, ringe til eller få et videomøde med. Så måske det også kunne være noget for dig?
Snak med nogen om det
Når man går og er i tvivl om det valg, kan det være rigtig rart at dele det med andre. Både for at få sagt sine egne overvejelser højt, men også for at høre om de måske har nogle andre råd eller tanker, som man ikke lige havde tænkt over. Derfor tænker jeg også, at det kunne være en rigtig god ide, at du snakkede med nogen om det. Det kan fx være en god ven, en forældre eller en helt tredje.
Det kan være svært at finde ud af, hvad man skal gøre ift. uddannelse. Derfor håber jeg også rigtig meget, at der er noget i mit svar, som du kan bruge. Og at du gør det, som føles rigtigt for dig.
De bedste hilsner fra en Mindhelper