Jeg bliver mobbet af en anden pige. Og hun gør det hver dag. Hvad skal jeg gøre?
jeg bliver muppet af L!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 plz send help
HUN GØR DET HVER DAG OG JEG SYNTES HUN ER GRIM

(Pige, 13 år)
Kære 13 årige pige
Det er super hårdt, når man bliver mobbet af en anden. Og det kan gøre rigtigt ondt. Så jeg er glad for, du har skrevet ind og delt dine tanker.
Allerførst vil jeg lige gøre dig opmærksom på, at jeg har slettet navnet i din besked. Det har jeg gjort, så jeg er helt sikker på, at alle forbliver anonyme.
Snak med din klasselærer
Det gør rigtigt ondt, når man bliver mobbet af en anden person. Derfor er det rigtigt vigtigt, at man får fortalt, at man bliver mobbet til en voksen. Så den voksne kan hjælpe med at sætte en stopper for det. Det er specielt vigtigt, hvis man også selv er lidt vred. Hvilket det lyder, som om du er? Det forstår jeg virkeligt godt, for mobning er aldrig nogensinde okay.
Men når man selv er oprevet og vred, kan det være svært at sætte sig ned og tage en ordentlig snak med den anden person. Så er det rigtigt godt at have en tredje person, der kan sørge for at snakken bliver god. Og som kan komme med nogle forslag til, hvordan I kan løse problemet. Derfor er mit bedste råd til dig at tage fat i en voksen. Det kunne for eksempel være din klasselærer, hvis L også går i din klasse. Din klasselærer har nemlig et særligt ansvar for, at alle i klassen har det godt. Og derfor vil din klasselærer helt sikkert gerne hjælpe dig med at få løst situationen, så L holder op med at mobbe dig.
Snak med dine forældre
Mobning er rigtigt svært. Og det kan nemt komme til at fylde rigtigt meget. Derfor er det også vigtigt, at du får snakket med dine forældre om, at du bliver mobbet. Man skal nemlig ikke gå med noget så svært som mobning helt alene. Det er alt for hårdt. Desuden vil dine forældre også kunne støtte dig, mens det er svært. Og hvis mobningen foregår på din skole, vil dine forældre også kunne hjælpe dig med at snakke med din skole om, hvordan I kan få stoppet mobningen. Hvis du synes, det er svært lige at få det sagt til dine forældre, kan du prøve at skrive det til dem i et brev. Det gør det nemlig nogle gange nemmere, fordi man så ikke selv skal sige helt så meget.
Tag fat i Headspace
Det er vigtigt, at du får snakket med nogen om, at du bliver mobbet. Og nogle gange er det måske nemmere at snakke med nogen, man slet ikke kender. Så kan du tage fat i Headspace. I Headspace sidder der nemlig en hel masse søde, frivillige rådgivere klar til at snakke med dig. Du kan snakke om lige nøjagtigt det, der fylder mest hos dig. Så du kan jo for eksempel fortælle, at du bliver mobbet. De frivillige har snakket med mange forskellige unge, der har haft mange forskellige problemer. Så de er vant til at snakke med unge, der har det svært.
Jeg håber, at mit svar har hjulpet dig. Og så krydser jeg fingre for, at du får snakket med nogen, så du kan få stoppet mobningen.
De allerbedste hilsner fra en Mindhelper