Jeg har fundet en sød dreng, men han går ikke i min klasse, så jeg ved ikke, hvordan jeg skal komme i kontakt med ham.
Hej Mindhelper.
jeg er en pige på 15 år der går i 9 klasse
jeg haar fumdet den her meget søde dreng da vi har været sammen til en masse opgaver i skolen. har er virkeligt sød, men går ikke i min klasse, så jeg ved ikke hvordan jef skal få kontakt til ham. jeg har fundet ham på facebook og instagram hvor han har accepteret venneanmodning og begyndt af følge mig. jeg har fundet hans snap, men han tilføjer mig ikke…
hvordan kan jeg kommer videre herfra?
han kigger og stirrer tit på mig når han ser mig og vi får tit øjenkontakt hvor han bare sidder og stirrer…. mega AKAVET. når vi er sammen til en skoleopgave snakker han til mig, men virker meget stille, akavet og genert.
Har han mon et godt øje til mig også?
HJÆLP HJÆLP!

(Pige, 15 år)
Kære pige på 15 år
Det kan være så skønt, når der er en fyr, man synes er lidt sød. Men det kan også være rigtigt forvirrende at finde ud af, hvordan man kommer videre med det.
Kan du skrive til ham på Facebook?
Du skriver, at du har fundet ham på Facebook og Instagram. Og det tænker jeg, umiddelbart er et super fint første skridt at have taget. For jeg kan godt forstå, det er lidt svært lige at finde ud af, hvordan du skal få kontakt til ham fyren, når han ikke går i din klasse. Men jeg tænker, at du måske kan prøve at skrive til ham på Facebook, når nu du har fundet ham der, og han har svaret på din venneanmodning. Jeg ved godt, det kan være mega svært at være den, der skal skrive den første besked. Men hvis du ikke prøver, så får du måske aldrig kontakt til ham. Hvis du synes, det er svært at finde ud af, hvordan du skal starte samtalen, kan du prøve at læse vores artikel om gode råd til smalltalk. Jeg tænker, at der måske er nogle råd i den, du kan bruge.
Kig efter tegn på forelskelse
Du spørger, om fyren måske også kan have et godt øje til dig. Og det kan jeg ikke svare på, for det er jo kun fyren, der ved det med sikkerhed. Så den eneste måde du kan få et sikkert svar på det, er ved at spørge ham. Men jeg kan godt forstå, hvis du ikke lige føler, at du helt er der, hvor du kan spørge ham direkte endnu. Måske du kan prøve at kigge at kigge efter, om han viser tegn på at forelskelse i stedet, når I snakker sammen. De fleste mennesker viser nemlig nogle små tegn udadtil på, at de godt kan lide en. Så det kan være, at det kan give dig et prej om, om han kan lide dig. Hvis du er lidt i tvivl om, hvad tegn på forelskelse kan være, kan du læse om dem i den artikel, jeg har linket til.
Snak med dine veninder
Jeg kommer til at tænke på, om du har snakket med dine veninder om ham fyren? Hvis du ikke har det, så synes jeg nemlig, du skal prøve at gøre det. Når der er en fyr, som man er lidt vild med. Men hvor man er lidt i tvivl om, hvordan man skal komme i kontakt med ham. Og om overhovedet er interesseret i en, så kan det nemlig tit hjælpe at snakke med nogen andre om det. De har nemlig tit nogle idéer til, hvordan man kan komme i kontakt med ham, som man ikke selv har tænkt over. Og måske har de også lagt mærke til nogle tegn, som man ikke selv har set.
Jeg håber, at der er noget i mit svar, der har hjulpet dig. Og så håber jeg, at du får kontakt til ham fyren.
De bedste hilsner fra en Mindhelper