Hej
Jeg er en pige på 13 år, og jeg er vildt forvirret over mine følelser.
Jeg har den her bedste ven, som var forelsket i mig. Det er han højst sandsynligt også nu, da han kigger på mig i timerne. Jeg ved ikke om jeg er forelsket i ham. Han er sjov, sød, pæn og min bedste ven, så vi kender hinanden ind og ud. Han får mig til at grine, når jeg mest har brug for det. Efterhånden som vores venskab voksede, blev vi MEGET tættere på hinanden. Jeg ved ikke om jeg er klar til at have en kæreste. Jeg er ikke engang 100% sikker på, om han kan lide mig længere. Hans forældre driller ham med, at vi er kærester og kysset ovs…… Min far gjorde det også med mig. Jeg har 0 idéer, om hvad jeg føler. Kan i please hjælpe mig med at forstå dem
Hilsen pige på 13 år

(Pige, 13 år)
Hej Pige på 13 år
Det med venner, kærester og forelskelse kan være super svært at finde hoved og hale i. Derfor kan jeg også sagtens forstå, hvis du er rigtigt forvirret i øjeblikket. Og derfor er jeg glad for, at du har skrevet herind og delt det med os.
Hvordan har du det, når du er sammen med ham?
Det lyder til, at i to er blevet super tætte venner. Men det er lidt forvirrende, fordi du ikke er helt sikker på, om du er forelsket i ham eller ej. Og det kan også være svært at finde ud af, hvis man måske ikke har været forelsket før. Eller man måske ikke helt ved om det er vennefølelser eller kærestefølelser man har. Men jeg kan prøve at stille dig nogle spørgsmål, som du kan prøve at tænke over. Hvordan har du det, når du er sammen med ham? Er det ligesom, når du er sammen med dine andre venner? Eller kan du få lyst til at være mere tæt med ham end dine venner. Eksempelvis kysse ham eller holde i hånd? Hvis det føles meget anderledes med ham end med dine andre venner, så kan det da godt være, at du måske er ved at blive forelsket. Du prøve at læse vores artikel om forelskelse. Der står nemlig endnu mere om, hvordan man kan finde ud af, om man er forelsket. Og måske kan det være med til at give dig lidt mere klarhed på de forvirrende følelser.
Man behøver ikke blive kærester
Uanset om du er forelsket eller ej, så behøver i ikke blive kærester. Det er ikke altid, at man er helt klar til det og så er det fuldstændigt okay, ikke at blive kærester. Det lyder til, at jeres forældre driller jer lidt i øjeblikket. Sådan er forældre nogle gang – alt for nysgerrige og drillende. Men de mener det sikkert kærligt. Og selvom de måske driller jer med at i er kærester, så betyder det ikke noget. I skal kun blive kærester, hvis det er fordi i begge to har lyst til det. Nogle gange kan det rareste også være, bare at lade tiden gå og se hvad der lige kommer til at ske. Måske viser det sig om nogle uger eller måneder, at du har mest lyst til, at i skal være venner. Måske opdager du, at du er blevet forelsket og har lyst til at blive kærester. Det er helt op til jer to og du må prøve at mærke godt efter i maven.
Det er ikke altid nemt med den kærlighed, men jeg håber, at mit svar har kunne hjælpe dig lidt.
De bedste hilsner fra en Mindhelper