Jeg har haft en tidligere flirt, der stoppede ret brat. Jeg er løbet ind i ham siden. Og når vi snakker, kan jeg mærke, at jeg virkelig savner ham.
Hej!
Jeg skriver, fordi jeg har en tidligere flirt, hvor det ikke sluttede særligt godt. Han endte med ikke at svare ud af det blå, hvor jeg en måned senere render ind i ham, og der konfronterer jeg ham med det. Det eneste han siger er, at han godt ved det var dårlig stil, og han bare generelt er dårlig til sådanne ting, hvor han derefter spørger, hvor vi står nu. Jeg fortæller ham i min vrede, at jeg er helt færdig med ham, hvilket jeg langt fra er. Jeg er senere hen rendt ind i ham i blandt andet byen, hvor vi har snakket frem og tilbage, og kan virkelig mærke, at jeg savner ham til trods for det er godt 7 måneder siden, at vi gik hvert til sit. Når jeg stadig ikke kan få ham ud af mit hoved, bør jeg så tage kontakt til ham, selvom det ødelægger det, at vi kan snakke sammen igen? Mine veninde siger en masse forskelligt, og kan ikke rigtig finde hoved og hale i det
Mvh den forvirrede pige

(Pige, 20 år)
Kære forvirrede pige
Jeg kan godt forstå, at det kan være svært, når du stadig tænker på ham, men ikke ved hvad du skal gøre. Derfor er det godt, at du allerede har snakket med din veninde om det.
Skal du tage kontakt til ham?
Du spørger mig, om du bør tage kontakt til ham, når du nu ikke kan få ham ud af hovedet. Her tænker jeg, at det bedste er, hvis du selv kan svare på det spørgsmål. Hvad siger din mave, at du skal gøre? Hvad har du mest lyst til? Hvis det er svært at mærke, hvad der er det bedste for dig, så prøv at liste fordele og ulemper op. Både ved at tage fat i ham, men også at lade være. Når du har skrevet fordele og ulemper op, er det ofte nemmere at se sig ud af, hvad der er det smarteste at gøre. Vi har faktisk lavet en guide til at træffe valg, som du kan kigge i.
I samme omgang er det også ofte smart at stille dig selv spørgsmålet: “Hvad er det værste, der kan ske?” Måske betyder det, at I så slet ikke kan snakke sammen. Men så er det en mulighed for dig til virkelig at lægge det hele bag dig og se fremad. Måske finder du ud af, at du kun kan vinde noget ved at tage kontakt til ham. Og så er det da bare om at gøre det.
Snak med flere af dine veninder
Du skriver, at du allerede har snakket med din veninde om det. Det er rigtig godt! Det er nemlig et emne, der er perfekt at snakke med veninder om. Og endnu bedre er det, hvis du kan få råd fra forskellige veninder. Måske flere af dine veninder er enige om noget. Måske får du en masse forskelligt at vide. Og ja – det er rigtigt – det kan godt være ret forvirrende. Men så er der til gengæld også flere muligheder, man kan overveje at prøve af. Så mit råd til dig er helt klart at tage fat i flere af dine veninder og snakke med dem også.
Jeg ønsker, at du finder frem til, hvad der er bedst for dig at gøre. Held og lykke med det i hvert fald.
De bedste hilsner fra Mindhelper