Hej
Jeg er en pige på 13 år Jeg er vild med en dreng Han ved ikke om han er vild mig Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre han går i en klasse større end mig samtidig Er der andre der også godt kan lide mig at drenge jeg ved ikke hvad jeg skal gøre hvem jeg skal snakke med

(13 år)
Hej 13 årig
Det kan være svært og forvirrende at finde ud af, hvad man skal gøre, når man er blevet vild med en fyr. Derfor er det også rigtig fint, at du har skrevet herind til os og delt dine tanker og tvivl.
Forelskelse
Det kan på den ene side være helt vildt fantastisk at være blevet vild med en fyr. For det kan føles rigtig rart og spændende, når sommerfuglene basker rundt nede i maven. Men samtidig kan det også være svært og forvirrende. For hvordan griber man det an? Og når den fyr, som man er vild med oveni hatten, ikke ved, om han er vild med en. Og der også er andre drenge, som kan lide en. Så kan det godt være ekstra svært at finde hoved og hale i det hele og beslutte, hvem man skal satse på, og hvor man skal lægge sin energi. Derfor tænker jeg også, at det er helt naturligt, at du ikke ved, hvad du skal gøre. Sådan tror jeg, at der er mange unge, som ville have det, hvis de stod i den situation.
Mærk efter
Det allerbedste råd, som jeg kan give dig, er at mærke efter godt nede i maven, hvad du helst vil. Vil du satse på ham fyren fra årgangen over, eller vil du hellere give det et skud med en af dem, som godt kan lide dig? Og jeg ved godt, at ens mavefornemmelse nogle gange stikker i 1000 forskellige retninger, og at det derfor kan være ret svært at mærke, hvad der egentlig er det rigtige. Derfor kan det også nogle gange være en god ide at lave en liste, hvor du skriver, hvad der taler for at give det et skud med ham fyren, du er vild med, og hvad der taler imod. Og gøre det samme med de andre fyre. For selvom om kærlighed ikke kan gøres op i lister, så kan det være en ret god hjælp til at få lidt bedre overblik over alle de forvirrende tanker og følelser.
Hvor intet vover intet vinder
Måske kender du også det gode gamle ordsprog: hvor intet vover, intet vinder? Sådan er det nemlig rigtig tit med kærlighed og forelskelse. Derfor er man også nogle gange nødt til at springe ud i det og tage en chance. For måske ham fyren også er vild med en, og synes det er vildt fedt, at man fx skrev til ham. Og måske han ikke har det på samme måde. Men der er en chance, som man sommetider er nødt til at tage for at finde ud af det. Så hvis du kan mærke, at du gerne vil prøve at se, hvad det kan blive til med ham fyren, kan du måske starte med at skrive en besked til ham, eller aftale et tidspunkt, hvor I kan snakke om det, og du kan høre, om han har tænkt mere over, om han også er vild med dig. Du kan også tage et kig i vores artikel 15 tegn på, at han er vild med dig, og prøve at holde øje med om der er nogle af tegnene hos ham fyren.
Snak med dine venner om det
Det med at være i tvivl om, hvad man skal gøre, når man er blevet vild med en fyr, er noget, som rigtig mange unge kender til. Derfor tænker jeg også, at der måske er nogle af dine venner, som også har prøvet det. Og som måske har et godt råd eller to til dig. Og selv hvis de ikke kender til det, så vil langt de fleste venner rigtig gerne hjælpe og lytte, når man fortæller dem om noget, som fylder i ens liv. Derfor tænker jeg også, at det kunne være en rigtig god ide, at du snakkede med nogle af dine venner om, hvordan du har det. Tit kan det også være rigtig rart at få luftet lidt ud for ens tanker og følelser, så de ikke ligger og ulmer og bobler alt for meget inde i en.
Girltalk
Jeg kommer også til at tænke på, om du mon kender Girltalk? Girltalk er en side for piger, hvor man blandt andet kan chatte med deres søde og dygtige rådgivere, og dele de tanker og dilemmaer, som fylder. Det er også helt gratis og anonymt, så dem kan jeg varmt anbefale, hvis du synes, at det kunne være rart at vende dine tanker med nogen, som slet ikke kender dig.
Det kan være hammerforvirrende og svært at finde ud af, hvad man skal gøre, når man er blevet vild med en fyr. Derfor håber jeg også rigtig meget, at der er noget i mit svar, som du kan bruge. Og så krydser jeg fingre for, at du får mærket efter, hvad der er det rigtige for dig. Jeg hepper på dig!
De bedste hilsner fra en Mindhelper