Hej Mindhelper
Jeg er forvirret. Jeg har kigget på ham i et godt stykke tid. Mine veninder og jeg har taget ham et par gange i at kigge på mig. Vi snappede på et tidspunkt på en lejrtur, og efterfølgende drillede hans venner med at vi havde noget kørende. Det fik mig til at tænke over om der er noget. Hvad betyder det hvis hans venner joker med det? Kan han lide mig? Jeg tænker på ham tit og vil gerne have at det udvikler sig til mere, men jeg er usikker på, om jeg skal konfrontere ham med mine følelser. Jeg er bange for at han vil gøre grin med det, hvis nu han ikke føler det samme. Han ender tit med at bare åbne mine snaps. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.

(Pige, 14 år)
Hej Pige på 14 år
Det lyder til, at du er rigtigt forvirret om den fyr du er vild meds følelser. Det er super træls at opleve, for hvad gør man så lige?
Hvad betyder det at de driller ham
Jeg tænker ikke, at det behøver betyder noget, at hans venner joker med ham. Det er ikke sikkert, at de ved om han er vild med dig eller ej, men at de bare driller ham, fordi de synes det er sjovt. Derfor tror jeg ikke, at deres drilleri kan bevise så meget, desværre. Vi har skrevet en artikel med 15 tegn på forelskelse. Den kan du prøve at læse og se, om der er nogle af de tegn, som han viser? For det vil måske kunne give dig et hint om, om han er interesseret.
Skal du konfrontere ham
Du kan selvfølgelig godt konfrontere ham med dine følelser og fortælle ham om, hvordan du har det. Så vil du kunne få klart svar på, om han også er interesseret i dig. Det er sejt at turde, men det kan godt være en meget sårbar situation, for som du selv skriver, så er det ikke sikkert, at han føler det samme. Du kan jo overveje, om det vil være rarest at vente med at fortælle ham om dine følelser, til du er mere sikker på, at han også er interesseret i dig.
Kan du skrive med ham?
Du skriver, at han bare åbner dine snaps uden at svare på dem. Jeg ved ikke om det betyder, at han ikke er interesseret i dig. Der kan være mange grunde til, at han ikke lige svarer på dem. Måske går han ikke så meget op i snaps, måske har han travlt. Eller måske er det fordi, at han ikke interesseret. Det er desværre kun ham, som ved det. Men måske kunne det være en god idé, hvis du prøvede at skrive til ham? Hvis i kunne komme til at snakke lidt mere sammen og ikke kun snappe, så kan du måske bedre mærke, om han virker interesseret. Du kan jo starte med at skrive til ham og spørge om et eller andet skole-noget. Så er samtalen ligesom åbnet og du kan spørge ind til hvordan hans dag har været og sådan nogle ting.
Du kan også være ekstra modig og invitere ham til at lave noget sammen med dig – bare jer to. Det kunne være at gå en tur, så en film eller noget helt 3., som du synes kunne være hyggeligt. Hvis han siger ja til det, så kunne det godt være et tegn på, at han godt kan lide at bruge tid sammen med dig. Hvis han siger nej, så kan det være, at han ikke er så interesseret i dig eller at han er for genert.
Snak med dine veninder
Det lyder til, at du allerede snakker med dine veninder om dine oplevelser. Det er en super god idé, for det er altid rart at have lidt ekstra støtte og hjælp, hvis man er i tvivl om en fyr er vild med en. Måske kan du få dine veninder til (lidt diskret) at snakke med hans venner, om han har nævnt noget om dig til dem. Det kan jo være, at han har snakket med sine venner om dig. Og så vil dine veninder måske kunne finde ud af det for dig?
Det kan være mega svært at finde ud af, om en fyr er vild med en, når man er vild med ham. Men jeg håber at mit svar har kunne hjælpe dig lidt. Og så krydser jeg fingre for, at han er ligeså vild med dig, som du er med ham.
De bedste hilsner fra en Mindhelper