Hej
Jeg er 16. Jeg er interesseret i en pige. Vi har skrevet godt sammen i et par måneder nu, hvor jeg synes at modtage nogle signaler fra hende. Hun har blandt andet inviteret mig hjem en dag. Hun endte dog med at aflyse aftalen nærmest på det tidspunkt jeg skulle komme. Hun trak det hele tiden ud, ved at sige ”mine forældre rokker sig ikke ud af stedet” (de var på restaurant) Og ”jeg snakker lige med min veninde, hun har fødselsdag” Jeg har i mellem tiden lavet en liste med for og i mod argumenter, for at finde ud af tingene i mit hoved. Kan i hjælpe mig?
Listen
“Hun vil mig”
Hun inviterede mig hjem for at se film
sender hjerte ind i mellem (venskabeligt?)
Holder fast i at hun gerne vil være sammen med mig trods aflyst aftale.
Kommer med komplimenter (kan være venskabelige)
Vil kigge på stjerner med mig (en passion for hende) (lidt romantisk right?)
hun vil mig ikke
Aflyste aftale ved at trække tiden til midnat
kan være længe om at svare på SoMe (flere timer)
siger ikke godnat inden sov
hun har ikke forslået ny dato til ’kom sammen’
afviser nogle gange komplimenter ved at snakke uden om (generthed?)
sløv undskyldning efter aflyst aftale

(16 år)
Kære Du
Det kan være ret forvirrende, når man er blevet vild med en pige, og der på den ene side er tegn på, at hun også er interesseret, men samtidig også er tegn på, at hun ikke er det. Derfor er det også rigtig fint, at du har skrevet herind, og delt dine tanker.
Jeg vil lige starte med at sige, at jeg har slettet dit navn fra dit brev. Det er for at du kan være sikker på, at forblive anonym. Det håber jeg er okay med dig.
Forvirring er normal
Det kan være mega spændende og rart, når man er blevet vild med en pige. Måske basker sommerfuglene rundt i maven, og man kan næsten ikke stoppe med at tænke på hende. Men det kan også nogle gange være svært at finde hoved og hale i det hele. For: har hun det på samme måde? Hvad betyder det, når hun skriver det og det? og alle sådan nogle tanker kan fylde en del. Og man kan også blive ret skuffet, når man havde troet, at man skulle ses, men at det så ikke bliver til noget alligevel.
Derfor er forvirring og modstridende følelser også helt normalt at opleve, når man er blevet vild med en pige. Og jeg tror langt fra at du er den første unge, som har prøvet at sidde og veje argumenterne for og imod.
Du har tænkt tingene igennem
Når jeg læser dit brev synes jeg også, det lyder til, at du har gjort dig en hel masse fine og gode tanker om, hvad der taler for og imod, at hende pigen er interesseret. Og det med at veje for og imod, kan være en ret god hjælp, når man skal finde ud af, hvad man selv tænker, om det hele. Men sommetider kan der også være så mange forskellige ting og signaler at holde styr på, at det bliver lidt overvældende. Og så hjælper det måske i virkeligheden ikke en tættere på et svar.
Og på en måde giver det også mening. For selvom vi mennesker er ret gode til at tolke på andres måde at være på, og de ting de siger. Så kan vi i sidste ende ikke vide præcis, hvad en anden person tænker eller føler. Derfor er det også kun hende pigen selv, som kan svare dig på, hvordan hun egentlig har det.
Derfor kan det nogle gange også være en hjælp, at spørge den anden direkte om, hvad de føler og har lyst til. Det kan godt være lidt nervepirrende at gøre. For man ved aldrig, hvilket svar der kommer tilbage. Derfor er det er selvfølgelig også helt op til dig selv, hvad du vil gøre. Men måske kan du overveje at spørge hende pigen om, hvad hun føler, og om hun har lyst til at ses?
Tal med en ven
Når man går rundt med en masse tanker, kan det hjælpe at dele dem med andre. For de kan godt fylde og rumstere, hvis man hele tiden holder dem oppe i hovedet. Så måske har du en god ven eller veninde, som du kan tale med? Så kan det også være, at den person har et tip eller to, du kan bruge. Og det kan også være meget rart at høre, hvad den anden tænker, om ens situation.
Du kan chatte med andre hos Cyberhus
Hvis du godt kunne tænke dig at snakke med andre unge, som ikke lige kender dig i forvejen, så kan du tjekke Cyberhus ud. Hos Cyberhus kan man nemlig både stille spørgsmål, som andre kan svare på, og man kan også deltage i gruppechat, med andre unge. Du kan også vælge at være anonym, hvis du helst vil det.
Det kan være svært at finde hoved og hale i det hele, når man er blevet vild med en pige. derfor håber jeg også, at der er noget i mit svar, som du har kunne bruge.
De bedste hilsner fra en Mindhelper