Jeg har skrevet meget med en dreng, jeg ikke kender i virkeligheden. Jeg er begyndt at synes om ham, men har skrevet, at han kan lide en anden. Hvad gør jeg?
Hej
jeg er en pige på 13 år, og jeg har skrivet meget med en dreng (kender ham ikke i virkeligheden) og jeg er begynd at synes om ham, men han har selv sagt at han kan lide en anden, hvad gør jeg her?
Håber i vil svare

(Pige, 13 år)
Kære 13 årige pige
Det er altid super svært, når man er blevet glad for en anden, som måske ikke har de samme følelser for en. Så jeg kan godt forstå, du er lidt i tvivl om, hvad du skal gøre.
Har du fortalt ham det?
Når jeg læser din besked, bliver jeg lidt usikker på, hvad du mener med, at du er begyndt at synes om ham. Jeg forstår det som, at du har fået følelser for ham. Er det rigtigt forstået? Jeg kan godt forstå, at du så ikke helt ved, hvad du skal gøre, når han har sagt, at han kan lide en anden. Men jeg kommer til at tænke på, om du har fortalt ham fyren, at du faktisk godt kan lide ham? Når man går rundt og har lidt følelser for en anden, kan det nemlig været rigtigt rart at få snakket med personen om det. Så man ikke skal gå rundt med sine følelser for den anden for sig selv.
Giv dig selv tid
Det er jo ikke til at vide, hvad fyren siger til det, hvis du fortæller ham, at du har fået følelser for dig. Men når han har skrevet, at han er vild med en anden pige, kan det jo desværre godt lyde, som om han ikke helt har de samme følelser for dig. Det er bare mega æv. Derfor synes jeg også, at det er vigtigt, at du giver dig selv plads til at være ærgerlig over, at dine følelser ikke er gengældt, hvis det er tilfældet.
Det er nemlig helt normalt, at det ikke er særligt sjovt. Men du skal også nok komme over på den anden side igen. Og du skal nok få følelser for en anden en dag. Men i mellemtiden er det vigtigt, at du giver dig selv lov til også at være ked af det. Og måske også lave noget andet, der kan flytte dine tanker lidt væk fra drengen og over på noget andet. Hvis du har brug for flere gode råd til, hvordan man kan håndtere ulykkelig kærlighed, kan du læse den artikel, jeg har linket til.
Snak med dine veninder
Det kan virkeligt bare være guld værd at snakke med sine veninder, når det gælder ulykkelig forelskelse. Det kan nemlig fylde rigtigt meget, og så kan det være rart at have nogen at dele alle sine tanker og følelser med. Og ens veninder er bare så oplagte at snakke om fyre med. Det der med at få følelser for en fyr, som måske ikke er helt gengældte, er nemlig noget, som de fleste unge oplever på et tidspunkt. Så jeg synes, du skal prøve at tage en snak med dine veninder. Det kan jo også være, at de har nogle gode råd, du kan bruge?
Jeg håber, at mit svar har hjulpet dig lidt. Og så ønske jeg dig alt muligt held og lykke. Og husk, du skal nok få følelser for en anden igen på et tidspunkt. Selvom det måske ikke føles sådan lige nu.
De bedste hilsner fra en Mindhelper