Hej Mindhelper
Der den her pige som jeg lige har mødt. øh.. jeg har den her følse som jeg ikke kan kom af med. jeg hved ikke hvad der sker jeg har ikke haft den her følse. det er som om det kiler i helle kroppen. jeg hved ikke hvad jeg skal gør plis hjelp mig

(Dreng, 14 år)
Hej Dreng på 14 år
Det lyder som om, at den her pige, du har mødt er noget særligt. Derfor er jeg også glad for at du har skrevet herind og delt det med os.
Er det forelskelse?
Når jeg læser dit brev, så er det første jeg tænker, at du måske er blevet ramt af en lille forelskelse? Det kan nemlig føles præcis som om hele ens krop kilder, når man ser personen. Og pludseligt kan man ikke tænke på andet end den person. Det kan være super skræmmende, når man oplever det første gang. Men tit er det også ret spændende og rart. Er det også sådan du har det? Du kan læse endnu mere om forelskelse i vores artikel her. Der står nemlig en masse information, som er rar at have, hvis man oplever forelskelse for første gang.
Hvad skal du så gøre nu?
Du spørger, hvad du skal gøre nu. Men jeg tænker, at den der bedst kan svare på det er dig. Prøv at mærke godt efter i maven – hvad har du lyst til? Det er helt op til dig Vil du prøve at lære hende at kende? Vil du vente til følelsen går over af sig selv? For det gør forelskelser altid med tiden. Uanset hvad du vælger, så er det helt okay. Der er intet rigtig eller forkert.
Hvis du gerne vil prøve at lære hende at kende, så er den bedste måde, at snakke med hende. Det kan kræve lidt mod, men men måske kan du finde en måde, at falde i snak med hende? Ellers kan du også prøve at sende hende en besked på sociale medier. Nogle gange skal der ikke mere til end en enkelt besked for at få startet en rigtig god samtale op.
Kan du snakke med nogen omkring dig?
Hvis du har lyst, kan du prøve at snakke med nogen omkring dig om dine tanker. For det kan være rigtigt rart at have nogle af dele det med, og til måske at hjælpe dig på vej med at få snakket med pigen, hvis du har lyst til det. Det kunne være en god kammerat, din far eller måske en søskende? De fleste har oplever forelskelse i løbet af deres liv, og derfor er der også gode chancer for, at de kender til den følelse, som du beskriver.
Jeg håber at mit svar var hjælpsomt, og så krydser jeg fingre for, at det kommer til at gå super godt med dig og hende.
De bedste hilsner fra en Mindhelper