Hej Mindhelper
Der er en dreng som jeg er 99% på kan lide mig. Jeg er dog ikke helt sikker på om jeg kan lide ham. Han viser alle tegn muligt på han kan lide mig. Han holder øjenkontakt og smiler til mig. Han skifter mod min retning når han ser mig men er stadig væk ikke sikker. Jeg er gode venner med hans. Han går i klassen over mig. Jeg ved ikke om jeg kan se os som kærester. Mine veninder shipper os tit og jeg fanger ham næsten altid i at kigge på mig

(13 år)
Kære dig,
Det lyder til, at der er en dreng, som du er ret sikker på er vild med dig, men du er i tvivl, om du er vild med ham. Og hvad gør man så lige?
Kan jeg lide ham eller ej?
Nogle gange kan det være svært at vide, om man bare synes en person er sød, eller om man godt kan lide dem på en mere kæreste-agtig måde.
Og det kan være lidt svært at finde ud af det.
Men der er nogle ting man blandt andet kan gøre, for at finde ud af, hvad man føler.
Hvad hvis han kyssede med en anden?
Det første du kan gøre, er at stille dig selv spørgsmålet: hvordan ville jeg have det, hvis han kyssede med en anden?
Ville du blive ked af det? Ville du være ligeglad? Eller måske noget midt i mellem?
Hvis vi er vilde med en, så vil det ofte ikke føles særligt fedt, hvis de kysser med en anden. Så hvis du måske ville blive lidt jaloux eller ked af det, så kan det være et tegn på, at du måske også kan lide ham.
Tænker du på ham?
En anden ting du kan overveje er, om du tænker på ham, når du ikke ser ham.
Så når du fx er derhjemme eller er sammen med dine venner, dukker han så op i dine tanker?
Hvis vi kan lide nogen, så har vi det nemlig tit med at tænke på personen, også når vi ikke ser dem.
Kan han lide dig?
Du skriver, at du er 99% sikker på, at han kan lide dig.
Men det betyder måske også, at du ikke er helt sikker.
Vi har faktisk skrevet en artikel, om de tegn man kan lægge mærke til, ift. Om en anden person kan lide én.
I den kan du læse, hvilke tegn du kan ligge mærke til, for måske at blive lidt mere sikker på, om han kan lide dig eller ej.
Der er kun én måde at blive 100% sikker
Men selvom man kan gå og lede efter tegn, så er der kun én måde du kan vide det med 100% sikkerhed.
Og det er ved at spørge ham.
Det er ikke sikkert, at du skal starte med at spørge ham direkte. Men hvis nu du finder ud af, at du måske faktisk også kan lide ham lidt, så kunne du jo spørge ham, om han har lyst til at være sammen en dag?
I kan også starte med at skrive
Og hvis det er lidt for meget, så kunne du starte med at spørge om hans snapchat eller noget i den stil?
På den måde kan I skrive sammen og lære hinanden at kende, uden I behøver at sidde sammen.
Så kan du måske også selv blive klogere på, om du synes han virker sød, og om du egentlig selv kan lide ham.
Det kan være svært, hvad man lige skal gøre, når man ikke er helt sikker på, om man kan lide én. Så kan man jo starte med at lære dem bedre at kende.
Jeg håber at mit svar kan hjælpe dig på vej, og så sender jeg dig en masse god energi.
De bedste hilsner fra en Mindhelper