Spring til hovedindhold
Udgivet: 23/06/2024
Hej Mindhelper
Jeg ses med en(han er den del ældre end mig)
Han giver mig altid komplimenter ude af det blå, han viser han er lidt jaloux. Men vi laver aldrig rigtigt noget sammen, vi skulle en tur i forbindelse med hans arbejde til kbh, men han tog afsted dagen før, uden mig.
Når vi er sammen, er vi ikke rigtig sammen han sidder typisk i et andet rum og drikker kaffe og arbejder.
Er det mig der bare skal give lidt plads, når jeg spørg ham siger han at han godt kan lide jeg er her. Men hvorfor er han så ikke ved mig, den her ene/to dage vi er sammen.
Som om han kun kommer over når han vil have sex.
Selvom han siger han er vild med mig, og jeg har fortalt ham at min sexlyst ikke er lige så stor som hans. Prøver han igen 2 minutter efter og han bliver irriteret hvis jeg ikke har lyst.
Han laver mad, og sørger for mig
Er det her ren udnyttelse,
Eller skal jeg lære at han har hans routine i hans hjem- også når jeg er der. Og jeg ikke behøves planlægge når vi skal noget, men bare tage det som det kommer, og håbe på vi en dag tager ud og oplever noget.
Har set ham i ca 1 år.

(22 år)
Kære dig,
Det lyder som en forvirrende situation du står i, sådan tror jeg de fleste ville have det, hvis de stod i samme situation som dig.
Hvad vil du gerne have ud af relationen?
Når jeg læser dit brev, så får jeg fornemmelsen af, at du har lyst til at lave mere sammen end blot at være i samme rum og sove sammen. Det kan være rigtigt frustrerende, hvis man selv vil mere, men man ikke rigtig kan mærke initiativet fra den anden.
Jeg tænker, det er vigtigt, at du gør op med dig selv, hvad du gerne vil med relationen? Vil du gerne være kærester på sigt, vil du gerne bare ses uden forpligtelser, vil du gerne date. Det kan nemlig være meget lettere at finde ud af, hvad man har brug for fra den anden person, når man ved hvad målet er.
En måde at undersøge dét på, kunne være ved at sætte dig og skrive ned, hvad du tænker og føler. Nogle gange kan det være rart at få skrevet sine tanker ned, fordi så bliver de mere håndgribelige og virkelige.
I tilfældet af, at du finder ud af, at du gerne vil have en relation som indebærer mere end blot at have sex og ses en gang imellem, så kan du bruge det som udgangspunkt til at tale med ham om, hvordan du gerne ser at forholdet udvikler sig.
Når jeg læser dit brev, så kommer jeg til at tænke på, om du mon er et sted hvor du er ved at blive lidt forelsket i ham? I vores artikel: Forelsket: Er du dét – og er det gengældt?, kan du læse mere om forelskelse, og hvad man kan gøre når forelskelsen ikke er helt lige til.
Husk at det altid er okay at sige nej
Du nævner kort, at du er nervøs for, om det kun handler om sex for ham, og at han kan være dårlig til at respektere, når du siger nej til sex.
Det er her meget vigtigt for mig at understrege, at du er i din fulde ret til at mærke efter, og sige nej når du ikke har lyst til sex. Det er vigtigt at respektere hinandens grænser i en relation.
At overskride hinandens grænser kan nemlig føre mange svære følelser og konflikter med sig, og det er ikke rart for nogen at være i.
Tal med ham
Når du har fået et bedre overblik over, hvordan du selv har det med relationen, kunne det give mening at sætte dig ned og tale med ham.
Her kan du dele med ham hvad du selv har gjort dig af tanker om jeres relation, og hvordan du gerne så den udvikle sig. Så kan du også blive klogere på, hvad han tænker og føler om situationen.
I vores artikel: Guide: Sådan snakker du med din ven om svære ting, kan du læse en masse om, hvordan man kan gribe en svær samtale an. Artiklen kan du sagtens få nogle brugbare råd fra, selvom den er skrevet til venner. Det er nemlig mange af de samme gode tips, der gør sig gældende.
Jeg håber mit svar kan hjælpe dig på vej, og så sender jeg dig en masse positiv energi.
De bedste hilsner fra en Mindhelper