Hej
Min kærste og jeg er gået fra hinanden, men vi har forsat kontakt og hun siger så et par dage efter at hun håber vi kan finde en løsning på at vi måske kan finde sammen igen så en slags pause jeg siger, hverken nej eller ja til det for jeg har det stramt med det at sætte på pause også efter hun har valgt at gå fra mig, men jeg elsker og holder stadig af hende.
Men jeg har så 4 uger efter sovet i samme seng med en anden pige vi har intet lavet det er en tidligere veninde inden vi fandt sammen, vi har heller ikke lavet noget i fortiden skal det siges, nu er min eks såret og ked af det og hun synes jeg har været hende utro, hvilket gør ondt for jeg holder jo stadig meget af hende og håber på at vi kan finde en løsning.
Jeg må indrømme at jeg ikke kan finde hoved og hale i det hele, for jeg synes ikke jeg har gjort noget forkert, men kan dog også se det fra hendes side at det heller ikke er fedt, men igen det var hende der gjorde det forbi og trækker lidt igen nogen dage efter og det er nu 1½ måneds tid siden og hyn holder stadig ”fast” i mig for enden at vi skal finde sammen eller om det ikke skal være os længere pt er vi stadig ikke sammen men ses hver 2uge
Hjælp

(20 år)
Hej med dig
Det kan være super svært at finde ud af, hvad man skal gøre, når man som par er slået op, og er i tvivl, om man gerne vil finde sammen igen. Derfor er jeg super glad for, at du har skrevet herind og delt dine tanker med os.
Det er normalt med modstridende følelser
Først og fremmest vil jeg starte med at sige, at det giver super god mening, at du ikke kan finde hoved og hale i det hele. Det lyder nemlig som en hammerforvirrende situation at være i. Og selvom man slår op, så er det helt normalt stadig at holde af den anden person. For selvom man ikke længere er sammen, så er den anden person en, som på et tidspunkt i ens liv har betydet meget for en. Derfor er det også helt normalt, at man i tiden efter kan oplevede modstridende følelser, så man måske på den ene side stadig kan mærke at man holder af den anden person, men måske også er lidt såret og irriteret over, at det hele er så meget frem og tilbage.
Mærk godt efter
Du skriver, at du har svært ved at sætte forholdet på pause. Særligt fordi det var hende, der slog op med dig, og fordi du stadig holder af hende. Det tænker jeg giver rigtig god mening, og derfor er mit allerbedste råd til dig, er derfor at mærke rigtig godt efter. Selvom det kan virke lidt fjollet at skulle sætte kærlighed på en liste, kan det være en rigtig god hjælp at lave en for og imod liste.
Du tager et stykke papir, din telefon eller bare noget andet du kan skrive på. Herefter deler du det op i to kategorier: En side med alle de ting, som taler for at I bliver sammen. Og en side med alle de ting, som taler for at I ikke bliver sammen. Det kan nemlig være en god måde at få sine tanker ud af hovedet og ned på papir. Det vigtigste er bare, at man tager en beslutning.
Uanset hvad du beslutter dig for, så er det helt okay. Det vigtigste er nemlig, at du får mærket efter og gør det, som føles rigtigt for dig. Det er aldrig et sjovt valg at træffe, men nogle gange er det for det bedste. Selvom man måske godt ved, at det er det rigtige valgt, kan det stadig gøre en rigtig ked af det i lang tid. Hvis du kommer til at få brug for nogle gode råd til kærestesorger, så har vi også nogle gode råd til dig. I vores artikel om kærestesorger, står der nogle gode råd til, hvis man har svært ved at komme sig over sin ekskæreste.
Snak med dine venner
Jeg er helt sikker på, at der er andre der har prøvet det, som du går igennem lige nu. Derfor kan det ofte være en rigtig god ide, at snakke med sine venner om, hvordan man går og har det. Måske har du nogle gode venner eller veninder, som du er tryg ved at snakke med. Nogle gange kan det hjælpe at få sagt tingene højt. For det kan være en god måde, at få lidt luft for ens overvejelser og tanker og måske du endda også får et godt råd med på vejen.
Headspace
Hvis du har lyst til at snakke med nogle helt andre, kan jeg anbefale dig at kontakte Headspace. Hos Headspace arbejder der nemlig en masse super søde og dygtige frivillige. Der er ingen problemer der er for store eller for små. Det er gratis og hvis du har lyst til at besøge dem fysisk, ligger Headspace i de fleste storbyer. Har du ikke mulighed for det, har de også en chat, som man kan skrive til.
Det er super svært at finde hoved og hale i, hvad man skal gøre, når man er på pause med ens kæreste. Derfor håber jeg også, at der er noget i mit svar, som er hjælpsomt for dig. Jeg sender de bedste tanker din vej og håber du finder ud af det.
De bedste hilsner fra en Mindhelper