Jeg har haft noget kørende med en dreng over sommeren og lidt mere til, men nu ved jeg ikke, hvordan situationen er.
Hej Mindhelper
Jeg er en pige på 15 år der døjer med kærligheden. Jeg har haft noget kørende med en dreng over sommeren og lidt mere til, men nu ved jeg ikke hvordan situationen er. Vi har holdt i hånd i biffen og det lyder plat men der var en fysisk og psykisk gnist. Vi har sendt hjerter og vi har også “kysset” da vi gjorde det under en leg, hvor det var mig og to andre drenge hvor han var en af dem, der skulle vi kysse os tre på samme tid. Han har snakket med mine bedste drenge venner om at han syntes jeg er sød, pæn og han muligvis godt kan lide mig, men han er lidt usikker da der var en pige der droppede ham for nogle måneder siden. Nu er han på efterskole og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre da jeg også skal på efterskole næste år. Jeg har for nyligt spurgt ham om vi ikke skulle være sammen når han kom og hjem, og han skrev ja. Men nu er jeg usikker igen, for han åbner bare mine snaps og ved ikke om han faktisk har lyst til at være sammen da jeg ikke gider at virker desparat og spørger igen. Hvis i kunne hjælpe mig med dette problem kunne der være en utrolig hjælp.
Hilsen en pige der ikke kan klare at vente længere.

(Pige, 15 år)
Kære pige der ikke kan vente længere
Det lyder som om, at det er mega svært for dig at finde ud af, hvor du har ham fyren henne. Jeg kan sagtens forstå, hvis det gør dig rigtigt frustreret. Derfor er jeg også glad for, at du har skrevet herind og delt det dine tanker med os.
Når kærligheden bliver forvirrende
Det virker til at dig og fyren har et rigtigt godt øje til hinanden. Og henover sommeren er det gået super godt, og det virker som om, at i begge to rigtigt gerne ville være sammen. Det er jo helt vildt dejligt. Så flyver man rundt på en lyserød sky og kan være helt forelsket. Men nu er han så begyndt på efterskole, og det har bare lavet lidt rod i det hele, selvom det ellers lige gik så godt. Du fortæller at i har snakket om at være sammen, når han er hjemme fra efterskolen, og det vil han gerne. Men nu har du så lidt svært ved at finde ud af, om han faktisk stadigvæk er interesseret. Jeg tænker at det må være helt vildt frustrerende at have det sådan, og jeg kan sagtens forstå, hvis du synes det er rigtigt svært at blive ved med at vente.
Han svarer ikke på snap
Jeg kan sagtens sætte mig ind i, at du bliver i tvivl, når han ikke svarer på dine snaps. Det er selvfølgelig rigtigt irriterende, og det kan være svært at forstå, hvad man lige bør tænke om det. Men jeg tænker ikke, at det behøver være en dårlig ting. Der kan flere grunde til, at han ikke får svaret på dine snaps. Når man går på efterskole så er der ofte rigtigt meget gang i den. Der er mange timer og aktiviteter, og mange mennesker at tage stilling til. Så måske bruger han ikke sin telefon så meget, som han plejede? Når man lige begynder på efterskole, så kan ens fokus også godt ligge rigtigt meget på efterskolen. Fordi man lige skal falde til, lære folk at kende og vænne sig til at være der. Så måske er han meget optaget af det lige nu?
Få snakket med ham
Mit bedste råd til dig er, at få snakket med ham om det. Det virker til at være rigtigt frustrerende for dig, at du ikke ved hvor du har ham. Og den eneste måde du rigtigt kan finde ud af, om han stadig er interesseret, er ved at snakke med ham om det. Det kan godt føles som en rigtig svær samtale at tage, men det er nok den eneste måde, at du kan få klarhed på. Hvis du synes det er svært at ringe til ham, så kan du jo prøve at skrive til ham i stedet. Så har du også god tid til at få formuleret de ting, som du gerne vil sige. Jeg tænker, at det er rigtigt hårdt for dig, hvis du er nødt til at gå og vente på, at han viser interesse. Så er det måske rarere for dig, at du tager initiativet og får åbnet samtalen? Du skriver, at du er bange for, at han vil tænke at du er desperat. Men jeg tænker ikke, at det virker desperat at skrive til ham. Tværtimod synes jeg det er en rigtig fin idé, som kommer jer begge til gode.
Snak med dine venner/veninder om det
Hvis du har nogle gode venner/veninder, som du er tryg ved at snakke med, så kunne det måske være en god idé. Det kan være rigtigt rart at høre, hvad deres tanker er. Måske har de nogle gode ideer til, hvordan du kan skrive til ham på en god måde? Hvis det nu viser sig, at han desværre ikke er så interesseret længere, så er det også rigtigt rart, at få støtte fra sine venner. Så kan det være en rigtig god idé, at få det snakket det hele godt igennem, så man ikke behøver gå med det alene.
Det med kærligheden kan være så mega forvirrende. Og det kan fylde hele ens verden. Derfor er det også mega svært, hvis man ikke ved, hvor man har hinanden. Så kan det være en god idé, at få det hele snakket godt igennem, så man igen kan få ro i kroppen.
Jeg håber du har kunne bruge nogle af mine råd til noget. Og så krydser jeg fingre for, at det kommer til at gå mega godt med jer.
De allervenligste hilsner fra en Mindhelper