Hej Mindhelper
jeg er en pige på 13 år og er mega vild med den her dreng på årgangen over mig. Jeg tør ikke rigtigt at snak med ham men vi kigger altid på hinanden i lange perioder
ville gerne prøve at beskrive mine følelser.
Jeg føler bare hele gulvet sejler og tiden stopper når han går forbi
Jeg skriver til jer fordi jeg ikke tror han ved vor meget jeg kan lid ham og jeg tør ikke engang sige hej/smile til ham

(13 år)
Hej Pige på 13 år
Det lyder til, at du er ramt af forelskelse. Når man er megavild med en anden person, kan det godt være vildt svært at finde ud af, hvad man skal gøre for at komme i kontakt med den anden person. Derfor er det også fint, at du skriver herind til os
Det er normalt at blive genert, når man er vild med en person
Når jeg læser dit brev, synes jeg, at det lyder til, at du er blevet hammervild med drengen fra årgangen over dig. Og forelskelse kan være helt fantastisk og måske også en smule overvældende. Det kan sætte gang i en hel masse dejlige og nye følelser og få sommerfuglene til at flyve helt vildt rundt i maven. Og som du også beskriver, kan det også få det til at føles som om, at alt bare så stille når ham, som man er vild med går forbi. I vores artikel 15 tegn på, at han/hun er vild med dig, kan du læse lidt mere om tegnene på, at den anden også har det på samme måde. Måske der er noget i den, som kan hjælpe dig lidt på vej med at finde ud af, om han også er vild med dig.
Snak med ham
Det med at blive genert og ikke turde snakke med den person, som man er vild med, tror jeg, at langt de fleste teenagere kender til. Derfor er det også helt normalt, at du ikke helt tør snakke med ham, som du er vild med.
For når man er vild med en anden person, er der altid en risiko for, at de ikke har det på samme måde. Og derfor kan det også føles rigtig sårbart og svært at skulle snakke med den anden person. Men det er sådan med kærlighed, at man sommetider er nødt til at tage en chance. Så selvom det er hammersvært, og man måske bliver lidt rød i kinderne, så er det tit en god ide  at springe ud i det og prøve at snakke med den anden person.
Nogle unge synes, at det kan være svært at finde ud af, hvad man lige skal sige til ham, som man er vild med. Hvis du også har det sådan, kan du tage et kig i vores artikel 6 gode tricks til smalltalk. Der står nemlig en masse gode råd til, hvordan man finder på noget at snakke om.
Snak med dine veninder
Jeg tænker også, at det kunne være en god ide, at du snakkede med dine veninder om, at du er vild med ham fyren. Det med forelskelse er noget som langt de fleste unge kender til. Så måske der også er nogle af dine veninder, som har prøvet at være vild med en fyr og heller ikke helt har turde snakke med ham. Og så kan det være, at I kan snakke lidt om det. Det kan også være at de måske har nogle gode tips til, hvad du kan gøre.
Det kan være rigtig dejligt at være forelsket, men samtidig kan det også være svært at finde ud af, hvad man skal gøre for at komme i kontakt med den anden. Derfor håber jeg også, at der er noget i mit svar som du kan bruge. Jeg sender en masse god energi din vej og håber, at du får snakket med fyren.
De bedste hilsner fra en Mindhelper