Jeg er vild med en dreng fra min parallelklasse. Vi snakker ikke sammen, men skriver en del. Jeg tror, han også kan lide mig. Men jeg er i tvivl.
Hej
Jeg kan godt lide en dreng og har måske en fornemmelse at han også godt kan lide mig…men er slet ikke sikker. Vi snakker næste aldrig sammen men skriver dog ret tit! Han går i min paralelklasse og jeg får sommerfugle i maven hver gang jeg går forbi ham 🙂 Kan man godt være vild med hinanden uden at snakke sammen? Og er der tegn på at han godt kan lide mig?
Tak på forhånd

(Pige, 13 år)
Kære pige på 13 år
Det er så dejligt med sommerfugle i maven. Og det er skønt, når man har en fornemmelse af, at den anden også kan lide en. Men det kan også starte nogle spørgsmål. Præcis ligesom det har for dig.
Lær hinanden at kende
Jeg vil starte med at sige, at det er et godt tegn, at I skriver sammen ret tit. Det betyder i hvert fald, at han ikke er ligeglad og bare lader dig hænge. Jeg bliver nysgerrig på, hvad I skriver om. I kan nemlig lære nogle ting om hinanden, hvis I spørger ind til hinanden, når I skriver sammen. Det er nemlig altid godt, hvis man skal få en bedre fornemmelse af, om en person er interesseret.
Du skriver, at I næsten aldrig snakker sammen. Hvordan kan det være? Jeg tænker faktisk, at det vil være en rigtig god ting, hvis I stille og roligt begyndte at snakke. Det kan også gøre det nemmere at fornemme, om han er interesseret i dig. Mit råd til dig er at forsøge at snakke med ham, når I støder på hinanden. Hvis du synes, det er svært at finde på, hvad I kan snakke om, har vi nogle gode tips til smalltalk.
Man kan godt være vild med personen
Du spørger, om man godt kan være vild med en, man aldrig snakker med. Og ja! Det kan man. Måske har du eller nogle af dine veninder været vilde med musikere eller skuespillere? Det er i hvert fald nogle mennesker, man ikke har snakket med. Faktisk kender man dem slet ikke. Men alligevel kan man være helt skudt i de personer. Så det, at man ikke snakker med personen, betyder ikke, at man ikke kan blive ret vild med personen.
Kig efter tegn på forelskelse
Det kan være svært at finde ud af alt det med forelskelse. Særligt når man skal finde ud af, om følelserne er gengældt. Der kan være mange forskellige tegn på forelskelse. Og hvis man lærer at kigge efter dem, kan det gøre det nemmere at opdage, om følelserne er gengældt. Det kan være, du kan genkende nogle af tegnene fra ham?
Snak med dine veninder
Det her er lige et emne, der er perfekt til venindesnak. Så derfor synes jeg, at du skal snakke med nogle veninder om det her. Du kan vise dem nogle af dine og hans beskeder til hinanden. Måske har de nogle tanker om, hvad han mon føler for dig? Eller måske har de stået i en lignende situation og kan fortælle dig om, hvad de gjorde? Jeg er sikker på, at de har nogle gode råd til dig, så prøv at høre dem ad.
Jeg håber, at du finder ud af, om han også er vild med dig. Held og lykke med det.
De bedste hilsner fra en Mindhelper