Jeg er forelsket i en pige fra klassen. Vi snapper en del, men jeg ved ikke, om hun er interesseret. Eller om hun også er sådan overfor de andre drenge.
Halløjsa:-)
Dreng 13 år..
Forelsket i denne her pige.. Hun går i min klasse, og her på det sidste har vi snappet ret meget sammen.. Ved ikke om det betyder noget.. Eller om hun snapper sådan med alle?
Ved ikke hvordan jeg kommer videre, og mere ind til hende? Vi har mulighed for at snakke sammen en gang i mellem i bussen på vej hjem fra skole, men ellers snakker vi ikke så meget sammen i skoletiden.. Vi sidder ret langt væk fra hindanden. Hun virker interesseret, men så alligevel? Er hun sådan over for alle drenge på snapchat?
Kunne godt bruge nogle råd! Gerne konkrete tips, og ting som piger falder for.
PÅ Forhånd tusind tak!
Mvh Forelsket dreng

(Dreng, 13 år)
Kære forelskede dreng
Uha, det er både dejligt og svært at være forelsket. Dejligt fordi der er en person, der kan give én en varm følelse indeni. Svært fordi det ikke altid er lige nemt at finde ud af med det der kærlighed.
Begynd at snakke med hende
Jeg har svært ved at svare dig på, om hun snapper sådan med alle eller kun med dig. Men du spørger til, hvordan du kan komme mere ind til hende. Og til det må mit bedste råd være: Tag kontakt og snak med hende. Du skriver, at I har mulighed for at snakke i bussen. Det synes jeg, at du skal gøre. Hvis du ikke helt ved, hvad du skal sige, kan du prøve at kigge vores artikel om tips til smalltalk igennem. Der er nogle bud på, hvad man kan komme ind på.
En anden måde, at du kan komme mere ind på hende og lære hende at kende, er at blive ved med at skrive med hende. Spørge hende om ting, når I alligevel har kontakt. Hvad kan hun lide at lave i sin fritid? Hvad for noget musik kan hun lide at høre? Den slags.
Hvis du vil undersøge lidt nærmere, om hun mon er interesseret i dig, kan du kigge på vores artikel om tegn på forelskelse. Det kan være, at du kan sætte flueben ved nogle af punkterne hos hende.
Husk det de fortæller og få dem til at grine
Du spørger om konkrete tips til, hvad piger falder for. Jeg tænker, at det kan være ret forskelligt fra person til person. Men som udgangspunkt tænker jeg, at alle piger elsker, når en dreng husker, hvad de fortæller. Fx at hun var i biografen med en veninde, og at du så spørger, hvordan filmen var. Og så tænker jeg også, at det altid er et plus, hvis man kan få piger til at grine. Især hvis det kommer meget naturligt, så man ikke fornemmer, at drengen prøver at være sjov. Men at det mere kommer af sig selv.
Tag fat i dine kammerater
Jeg kommer til at tænke på, om du har snakket med dine kammerater om det? Måske har de også nogle bud på, hvad du kunne gøre. Eller nogle tanker om, hvad pigerne falder for. Jeg ville i hvert fald tage fat i mine venner, hvis jeg var i din situation. Måske har de endda selv prøvet noget, som fungerede rigtig godt. Så kan du prøve det af også.
Held og lykke med det! Jeg håber, at I får snakket sammen, så du kommer mere ind på hende.
De bedste hilsner fra Mindhelper