Jeg har været forelsket i en pige i over 4 år. Jeg tog mod til mig og fortalte hende det. Men jeg har ikke set hende siden. Og hun svarer mig ikke.
Hej
Jeg er en pige på 14 år, som har det svært fortiden. Jeg er forelsket i en pige, og jeg har sagt det til hende at jeg kan li’ hende, men har ik set hende siden. Vi går til en fritidsinteresse sammen. Vi er ikke de bedste veninder, men vi kan godt tale sammen.
Promblemet er at jeg måske har formuleret mig forkert, tror jeg. Hendes anden veninde går også til fritidsinteressen. Hun ved ik hvorfor hun ikke kommer.
Jeg har været forelsket i hende over 4 år. Det var aftalt at vi skulle tale sammen alene. Hun var meget rystet og chokeret over at jeg sagde at jeg var forelsket i hende. Hun har heller ik svart på en besked jeg sendte at det var okay hvis vi bare skulle være venner, og det er snart 2 uger siden. Jeg er bange for om jeg har presset hende for meget. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.

(Pige, 14 år)
Kære 14-årige pige
Jeg kan bestemt godt forstå, at du har det svært for tiden. Det er hårdt at opleve, at hende, du er vild med, ikke svarer. Især efter at du har fortalt hende, at du godt kan lide hende.
Du er vildt modig
Jeg vil lige sige, at du virkelig modig, at du har sagt, hvad du føler for hende. Jeg kunne forestille mig, at det var et stort skridt for dig. Og det er mega sejt af dig. Det må du endelig huske på.
Du kan skrive en enkelt besked
Det har sikkert været en stor ting for hende at få at vide. Og det kan man jo godt forstå. Så hun skal nok bare have lidt tid til at sluge den. Hvis du meget gerne vil sende hende en besked, kan du måske skrive, at du er øv over, at du ikke har set hende i et stykke tid. At du gerne vil snakke det igennem med hende. Og at du håber på snart at se hende.
Men ellers kan du faktisk ikke gøre så meget mere lige nu. Det er hende, der har bolden – desværre. Det er op til hende at finde ud af, hvad hun vil gøre nu.
Snak med nogen
Jeg ved ikke, om du har fortalt det her til nogen. Men hvis du ikke har, så er mit vigtigste råd til dig: Gør det. Snak med dine forældre, søskende, vennerlærere – bare nogen. Det er vigtigt, at du ikke går med det her alene. Især ikke når du skriver, at du har det svært for tiden. De kan lytte til dig, og hvis du har brug for det, kan de sikkert også komme med idéer til, hvad du kan gøre.
Tag kontakt til Sexlinien
Har du ikke så meget lyst til at snakke med nogen, du kender? Det er helt okay. Kender du Sexlinien? Det er et sted, hvor du kan snakke med rådgivere om alt, hvad der handler om sex, kærlighed og seksualitet. Jeg tænker derfor, at det kunne være en god idé for dig at snakke eller skrive med dem. De har helt sikkert haft nogle unge, der har været i lignende situation, som du er i nu. Og de kan komme med råd til, hvad du kan gøre lige nu.
Jeg håber, du får snakket med nogen. Og at hende pigen vil svare dig igen, så I kan få talt sammen.
De bedste hilsner fra Mindhelper