Jeg fortalte en fyr, at jeg er forelsket i ham. Men han sagde, at han ikke er klar til en kæreste. Alligevel viser han små tegn på, at han godt kan lide mig.
Hej
Jeg er en 15 årig pige som er håbløst forelsket i en fyr jeg har mødt. Vi har en rigtig fed kemi sammen og I starten skrev han til mig hver dag. Indtil en dag hvor vi mødtes til en fest hvor vi kyssede og jeg endte med at fortælle ham at jeg var vildt forelsket i ham. Hans svar var så at han ikke havde tid til at have en kæreste og først ville lære mig at kende (da vi kun havde kendt hinanden i 1 måneds tid) Jeg blev selfølgelig skuffet fordi det jo ikke lige var det svar jeg havde håbet på. Efter det holdte han helt op med at skrive til mig. Jeg møder ham så til en anden fest hvor jeg godt kan mærke på ham at han er blevet mega genert over for mig. Og det er KUN mig. Fordi overfor mine veninder opfører han sig helt normalt. Alligevel synes jeg han sender mig små tegn på at han godt kan lide mig som fx. Når han “kommer til” at gå ind i mig, små blikke og øjenkontakt. Og vi ender faktisk også med at kysse igen. Og han ved jo godt at jeg er helt vild med ham.
Men han er stadig i sin fase hvor han ikke gider at have en kæreste. Jeg synes det er pisse træls at han ikke kan tage sig sammen og sige hvad han føler istedet for at give mig svaret: at han ikke har tid til en kæreste. Hvis han overhovedet kan lide mig…Hvor lang tid skal jeg så vente på at han bliver klar?
Hilsen: pige på 15 år

(Pige, 15 år)
Kære 15-årige pige
Forelskelse kan virkeligt være en forvirrende størrelse. Så jeg kan godt forstå, du synes, det er træls, at ham fyren ikke giver dig noget særligt tydeligt svar på, om han kan lide dig.
Snak med ham igen
Mit allerbedste råd til dig er tage fat fat i fyren igen og snakke med ham. Det er nemlig, den eneste måde du kan finde ud af, hvad han tænker. Fortæl ham, hvad det er du oplever. At han på den ene side er holdt helt op med at skrive til dig. Og virker meget genert overfor dig. Men, at du på den anden side også oplever, at han sender dig små tegn på, at han faktisk godt kan lide dig. Og her tænker jeg også, at du må fortælle gerne ham, at du gerne vil have et svar på, hvad han føler for dig. For jeg kan godt forstå, det er super træls for dig, at du ikke kan få noget entydigt svar på, om han faktisk kan lide dig.
Hvad ville du sige til en veninde?
Du spørger, hvor lang tid du skal vente på ham? Og det er der ikke noget entydigt svar på. Jeg tænker, at hvis han virkeligt er vildt med dig, så skal han nok blive klar på et tidspunkt. Men det er jo dig, der bedst selv ved, hvor lang tid du har lyst til at vente på ham. Så du er nødt til at mærke efter, hvad du tror, der er bedst for dig selv. Jeg kommer også til at tænke på, hvad du ville sige, hvis der kom en veninde hen og fortalte dig om en fyr, hun var vild med, men som ikke helt var klar til at forhold? Hvad ville du sige til hende? Hvilke råd ville du give hende? Det kan du prøve at tænke lidt over. Måske kan det hjælpe dig til at komme tættere på et svar?
Snak med dine veninder
Jeg kommer også til at tænke på, om du mon har snakket med dine veninder om den her fyr? Jeg forstår nemlig godt, at det er vildt træls for dig, at den her fyr ikke rigtigt vil give dig et svar op, om han kan lide dig eller ej. Men rigtigt tit kan det faktisk hjælpe at have nogen, man kan fortælle de her ting til. Både fordi det kan være rigtigt rart at få fortalt nogle om alle de tanker og følelser, der kører rundt oppe i hovedet på en. Men også fordi andre nogle gange kan se nogen andre ting ved situationen, end man selv kan. Og så kan det jo også være, at dine veninder faktisk selv har stået i en lignende situation. Og kan fortælle dig, hvad de gjorde?
Jeg håber, at du kunne bruge mit svar til noget. Og så krydser jeg fingre for, at dig og fyren får snakket sammen. Så du måske kan blive lidt klogere på, hvad han gerne vil.
De bedste hilsner fra en Mindhelper