Jeg er faldet i snak med en dreng. Nogle gange snakker vi sammen i flere timer, og andre gange er han iskold. Jeg kan ikke finde ud af, om han kan lide mig.
hej minde hjælper
jeg er en pige på 13 år, jeg startet i en ny klasse for ca et halvt år siden og jeg er blevet vildt forelsket i en dreng og nogle dag snakker vi sammen vi i tlf i to timer andre dage er han iskold overfor mig, jeg har snakket med min far og mor og de tror også han kan lide mig og det samme med mine bedste veninder og jeg har også taget nogle test på vi unge som siger han kan lide mig. men mit problem er at nogle dag er han iskold og kan komme med dumme komentare og sådan nogel ting andre dag er han pisse sød og cute! og vil gerne vide om det er mig der enten har taget forkert og bare skal glemme ham eller om det er normalt?eller ser han mig bare som en god ven,
altså når han er sød så cykler vi sammen og tager busen og vi snakker i tlf og han siger søde ting og vi giner og smiller og andre dage når han er iskold kan han finde på at sige se en grim en eller sådan noget.
jeg har også været ude for at jeg har snakket md nogle af han venner og de spørg om jeg kan lide ham og jeg svare jo nej fordi jeg ik vil hav de skal vide det og så svare de godt for han kan heler ik lide dig!
hvad skal jeg gøre skal jeg vente eller skal jeg glemme ham? eller det normalt

(Pige, 13 år)
Kære pige på 13 år
Det kan være svært at være forelsket, når man får blandede signaler. Og det er bestemt ikke rart, at han nogle gange er helt kold og ikke særlig sød ved dig.
Bliv ved med at snakke med nogen
Det er skønt, når man har det godt med en person, man godt kan lide. Og sådan nogle tidspunkter lader det til, at I har nogle stykker af. Hvor er det dejligt. Til gengæld kan jeg godt forstå, at du bliver forvirret, når han på andre tidspunkter kan være helt anderledes. Jeg er glad for, at du har snakket med dine forældre og bedste veninder om det. Og det skal du endelig blive ved med. De kender dig bedst og kan hjælpe dig, fordi de er tæt på dig. Jeg kommer til at tænke på, hvad de siger til, at han kan være helt kold nogle gange? Har de givet dig nogle råd?
Det kan være tegn på forelskelse
Jeg er ked af at høre, at han være virkelig træls. Men du skal også vide, at drenge i din alder kan have svært med det at være vild med en. Så de kan have svært ved at finde ud af, hvordan de skal opføre sig. Jeg kan læse, at du allerede har taget nogle tests. Men jeg vil også anbefale dig at kigge efter tegn på forelskelse ved ham. Hvis du har mod på det, kan du endda prøve at spørge ham, om han kan lide dig, hvis du ikke har gjort det. På den måde kan du få et direkte svar på, om han kan lide dig eller ej. Og så kan du finde ud af, om du skal glemme ham eller finde ud af noget sammen med ham.
Sig fra, hvis det bliver for meget
Jeg vil lige sige, at hvis han bliver ubehagelig og siger grimme ting til dig, er det ikke i orden. Og hvis du ikke synes, det er rart, er det vigtigt, at du siger fra. Han skal have at vide, hvis du bliver ked af noget, han siger eller gør. Du kan fx sige: “Det gør mig faktisk ked af det, når du siger sådan.” Så har du åbnet op for, at du ikke synes, det var rart, det han sagde. Eller gjorde, for den sags skyld. Og så har han fået at vide, at det ikke var okay.
Jeg håber, mit svar har givet dig en idé til, hvad du kan gøre i din situation. Det er aldrig nemt, det med kærlighed. Men det vigtigste er at dele det med nogen og så snakke med personen, man godt kan lide.
De bedste hilsner fra en Mindhelper