Det er gået op for mig, at jeg er ret vild med den her dreng fra min klasse. Men jeg har så fundet ud af, at han har en kæreste. Det gør lidt ondt at vide.
Hej Mindhelper!
Jeg er vild med den her dreng fra min klasse, men han driller bare også mange andre piger fra klassen og jeg ved ikke om det er fordi han syntes det er sjovt eller?!
Vi har lige været på hyttetur med klassen hvor jeg hyggede mig vildt meget sammen med ham. Vi lavede et “squad” tre piger og to drenge hvori vi fortalte hinanden hemmeligher, legede “s,p eller k” og var i det hele taget, hele tiden sammen!
Han blev også alt for “doven” til at gå så jeg skulle lave en kongestol hvor jeg sammen med en dreng skulle krydse vores hænder, hvor han skulle sidde på, hvorefter han forsigtigt lagde en forsigtig arm om min ryg men fjernede den så hurtigt igen!.
På hytteturen fandt jeg også ud af at han altså allerede havde en kæreste.. Da jeg fandt ud af det blev jeg selvfølgelig ærvelig men så heller ikke mere end det, men nu er det faktisk gået op for mig hvor meget han betyder for mig..! Så nu er jeg særiøst i et dilemma for jeg troede at han syntes at jeg var sød..
Håber virkelig i vil svare!!
Hilsen den vildt forvirrede pige!

(Pige, 13 år)
Kære vildt forvirrede pige
Det kan være svært at finde hoved og hale i kærlighed og søde drenge, så jeg kan godt forstå, at du er forvirret.
Man kan blive helt rund på gulvet af de forskellige tegn
Det lyder til, at det har været en rigtig dejlig hyttetur, hvor I alle kom lidt tættere på hinanden. Og det må da også have været rart for dig at have haft en så skøn tur med dem fra din klasse. Sådan noget er guld værd.
Men det er da helt sikkert lidt svært at finde ud af, hvad ham fyren mener med det drilleri. Og specielt når han gør det ved mange andre piger også. Han kan dog sagtens stadig synes, at du er sød, selvom han har en kæreste. Og at han godt kan lide at være i dit selskab.
Det gør da ikke fedt, at han har en kæreste…
Jeg kan godt forstå, at det er svært at kunne lide ham og så at vide, at han har en kæreste. Men jeg tænker, at der vel ikke er så meget at gøre? Hvis han har en kæreste, må du jo bare acceptere, at I ikke kan blive noget, som det ser ud lige nu.. Selvom det kan gøre hammer nas at skulle acceptere.
Hvis du ikke allerede har set den, synes jeg, du skal tage et kig på vores artikel om ulykkelig forelskelse. Den kan i hvert fald give nogle fif til, hvordan man kan komme sig lidt hurtigere over en fyr. Måske er der noget, der giver mening for dig i den.
Snak med dine veninder
Hvis du ikke allerede har gjort det, synes jeg virkelig, at du skal snakke med dine veninder om alt det her. Det kan nemlig være en hjælp i sig selv, når man deler ting, der fylder, med andre. Og jeg er sikker på, at nogle af dine veninder må have prøvet noget lignende. Så er der også en mulighed for, at de deler det, de har oplevet. Og det kan du sikkert godt få noget ud af at høre.
Jeg håber, at mit svar har givet dig nogle idéer til, hvad du kan gøre ved din situation – og også mindre forvirret.
De bedste hilsner fra Mindhelper