Hej Mindhelper
Jeg er en pige på 14 år og jeg har været vild men en dreng i et par uger men ved ikke om han har det på samme måde. vi går i klasse sammen og nogle gange for vi øjenkontakt. Mine veninder ved det godt og de syntes at jeg bare skulle gå hen til ham, men er ledt nervøs for at spørge ham. Vi er venner på de sociale medier og har prøvet at skrive med ham men der går noget tid for han svare. Vi kan godt snakke sammen med vi gøre det ikke så tit oppe på skolen. Vi ved nogle personlige ting om hinanden.
Hilsen en pige som ikke ved hvad hun skal gøre af sig selv

(14 år)
Kære Pige på 14 år
Det kan være mega dejligt, når man er blevet vild med en dreng. Men det kan også nogen gange være svært, lige at finde ud af, hvad man skal gøre. Derfor er jeg glad for, at du har skrevet herind til os, og fortalt om dine tanker.
Nervøsitet er normalt
Du skriver, at dine veninder synes, at du bare skal gå over til ham drengen du er blevet vild med. Men at du er lidt nervøs for, at skulle gøre det. Det kan jeg sagtens forstå at du er, det er nemlig helt normalt. Og jeg tror de fleste unge, der har prøvet at være forelsket kan genkende, at man godt kan blive lidt nervøs og genert. For man vil jo gerne gøre et godt indtryk, og hvad skal man lige sige til ham?
Det kan også nogen gange være lidt svært at finde ud af, om den man er vild med, har det på samme måde. For hvordan ved man egentlig, om han også er vild med en? Hvis du har stillet dig selv det spørgsmål, så kan du prøve at kigge på denne her artikel. Den handler om 13 forskellige tegn på, at han eller hun, også er vild med dig. Så måske er der noget i den, som du kan bruge til at få en fornemmelse af, om ham drengen også er vild med dig.
Hvor intet vover, intet vinder
Når man er blevet lun på en dreng, så bliver man tit nødt til at gøre noget, som kan gøre en lidt nervøs. For hvis man ikke prøver at tale, eller skrive med ham, så finder man måske aldrig ud af, om han har det på samme måde. Derfor tænker jeg også, at det måske vil være en god ide, at springe ud i det, og prøve at tale med ham drengen? For selvom det kan virke lidt nervepirrende til at starte med, så synes de fleste, at det bliver bedre, når først man får taget det første skridt. Og du skriver også, at i godt kan snakke sammen, så det er jo bare mega fedt.
Så måske kan du prøve at gå hen til ham i et frikvarter og snakke? Eller prøve at spørge ham, om han har lyst til at ses en dag? Måske kan i lave noget sammen, som du godt kan lide. Det kan for eksempel være at gå en tur, se en film, eller spille et spil. Det kan nemlig være en god måde, at være sammen på, hvis man er lidt nervøs. For så er der også noget tredje, man kan fokusere på. Så det kan du måske overveje.
Snak med veninderne
Det er også smadder godt, at du har fortalt dine veninder om, hvordan du har det med ham drengen. Så det tænker jeg, at du bare skal blive ved med. Det kan nemlig være lidt rart, at have nogen at tale med, når der er en man er blevet vild med. For tit har ens veninder måske prøvet noget af det samme. Og så har de måske nogle gåde råd. Og ellers kan det også bare være godt, at få nogle af tankerne ud af hovedet, og delt dem med nogen.
Det kan være svært at vide hvad man skal gøre, når man er blevet vild med en dreng. Derfor håber jeg også, at der er noget i mit svar du kan bruge, og at du får mod på, at prøve at tale med ham.
De bedste hilsner fra en Mindhelper