Der er to drenge i min klasse, jeg godt kan lide. Den ene er ny i klassen, og den anden har jeg været vild med et stykke tid. Men de er bedste venner…
Hej,
Jeg er en pige som meget snart fylder 13 år!
Jeg er vild med to drenge fra min klasse, de er bedste venner og den ene dreng er lige startet i vores klasse..
Den dreng som lige er startet i vores klasse, har før han startede, været kæreste med en pige fra min klasse, men han har slået op med hende da han havde fundet en anden kæreste.
Han virker lidt som en “player”!
Jeg tror også stadig at han syntes at hans “ex” er lidt sød, fordi han driller hende (jeg har i en samlet gruppe snakket med hende og hun siger at hun syntes at det er irriterende, men ingen ved at jeg er vild med ham!)
Jeg har også lagt mærke til at han tit prøver at komme i snak med mig ved hele tiden at være omkring mig, og at han kigger meget efter mig – når jeg går kan jeg mærke hans blik og hvis jeg hurtigt vender mig om får vi tit øjenkontakt!
Den anden dreng har jeg i længere tid haft et crush på.
Han driller nogen gange andre piger, hvilket gør mig mega misundelig når jeg ser på det..
Nogle gange når han sidder med sine venner omkring mig snakker han om én pige og det lyder lidt som om at han syntes hun er sød.
Prøver han at gøre mig jaloux eller få min opmærksomhed?
For nogle gange driller han mig, kalder mig mærkelige ting og stopper med at kalde mig det når jeg beder ham om at lade være!
Jeg kan ikke læse dem og er lidt lun på dem begge – men de er jo bedste venner, og den ene (nr. 1) er lige startet i vores klasse?
Ingen ved at jeg er lun på dem – heller ikke mine bedste veninder?
Håber rigtig meget at I kan hjælpe!

(Pige, 13 år)
Kære pige på 13 år
Det kan være ret forvirrende alt det med fyre. Især hvis der er to, man godt kan lide.
Lav en liste over plusser og minusser
Du skriver, at du er lidt lun på dem begge. Men er der en af dem, du bedre kan lide end den anden? Hvis du gerne vil noget med en af dem, er det nemlig ret fint at finde frem til, hvem du bedst kan lide. Det kan du måske finde ud af ved at lave en liste over deres plusser og minusser. Så bliver det tydeligt, hvad der er godt og skidt ved dem begge.
Hvad betyder det, at de er bedste venner?
Du nævner nogle gange, at de er bedste venner. Og det virker lidt som om, at du synes, det er et problem. Er det rigtigt forstået? Og hvis det er, hvad er problemet så ved det? Jeg tænker umiddelbart ikke, at det gør noget, at de er bedste venner.
Du kan lide dem, du kan lide
Du skriver også, at ham den nye lige er startet i jeres klasse. Er der noget bestemt, du tænker på, når du skriver det? Måske noget med om det er for tidligt, at du kan lide ham? Hvis det er det, tænker jeg ikke, at det gør noget. Nogle gange kan vi bare lide nogen. Det kan opstår helt naturligt og ret pludseligt. Også selvom vi ikke kender personen. Så altså: Hvis du kan lide ham, kan du lide ham. Og det er uanset, hvor ny han er.
Gør han det bevidst?
Du spørger, om ham dit gamle crush med vilje snakker om hende pigen for at gøre dig jaloux eller få din opmærksomhed. Det synes jeg er svært at sige ud fra dit brev alene. Det kan også godt være, at han slet ikke gør det bevidst. Men sender han dig andre signaler, som du måske kan læse det ud af? Kigger han måske ekstra meget på dig, når han fortæller om hende? Du kan kigge i vores artikel om forelskelse for at se nogle tegn på, om den anden er forelsket i dig.
Snak med dine bedste veninder
Du fortæller, at dine bedste veninder ikke engang ved, at du kan lide dem begge. Hvordan kan det være, at de ikke ved det? Vil du ikke sige det til dem? Eller har du bare ikke fundet det rigtige tidspunkt endnu?
Jeg synes i hvert fald, at det ville være godt, hvis du snakkede med dem om det. Det er netop sådan noget her, at man har veninder til. Sådan noget rigtig hyggeligt pigesnak, hvor man skal finde ud af, hvad man dog skal stille op med alle de fyre i sit liv. Så snak, snak, snak – endelig.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar til noget. Og at du får snakket med dine veninder. Held og lykke med kærligheden.
De bedste hilsner fra Mindhelper