Der er denne her dreng jeg kan lide. Jeg har været forelsket i ham i lang tid nu. Så var vi til en klassefest, hvor han kyssede en anden. Hvad skal jeg gøre?
Hej Mindhelper
Der er denne her dreng jeg kan lide. Jeg har været forelsket i ham i lang tid nu. Så var vi til en klassefest hvor han kyssede en anden. Ham og pigen lavede også body cola (kendt som body tequila) på hinanden. Jeg var nød til at gå 2 gange under festen da det skete. Jeg har det rigtig skidt og vil bare gerne græde hele tiden.
Hvad skal jeg gøre?
P.S han er min side makker i skolen

(Pige, 15 år)
Kære pige på 15
Æv altså, det var da helt vildt ærgerligt. Det er så mega svært, hvis man er forelsket i en, som ikke gengælder følelserne. Derfor er jeg også glad for, at du har skrevet herind, og delt dine tanker.
Ulykkeligt forelsket
Det er så mega hårdt, hvis man er ulykkeligt forelsket. Det kan føles som om alt glæde bare er blevet støvsuget ud af kroppen på en, og erstattet med tristhed. Men det går altså over igen. Det tager bare tid. Du kan prøve at læse denne artikel omkring ulykkelig forelskelse, og hvordan man kommer over den.
Ved han, at du kan lide ham?
Jeg kommer til at tænke på, om han egentligt ved, at du er vild med ham? For hvis han ikke ved det, så ved han jo heller ikke, at det kunne være en mulighed, at i to blev kærester? Eller er han helt vild med hende den anden? For så er der nok ikke så meget at gøre, end at vente på, at din forelskelse går over. Hvis du íkke ved det, så kan du måske prøve at spørge dine veninder, om de tror han kunne være interesseret. Det kan være de ved noget, du ikke ved.
Hvad så nu?
Det er jo mega uheldigt, at i er sidemakkere i skolen. Måske er der noget man kan gøre ved det? Måske kan du foreslå din lærer, at i får nye pladser indenfor de næste par uger. Hvis ikke, så er der nok ikke så meget at gøre ved det. Så må du prøve at ignorere ham lidt, og tænke på noget andet, hvis du synes det er svært at sidde ved siden af ham. Måske kan du lave en liste over alle de ting, du faktisk ikke er så vild med ved ham. Så kan det være, at han pludselig ikke ser helt lige så dejlig ud. Måske trommer han på bordet, fylder for meget eller gør andre ting, som du faktisk synes er lidt irriterende.
Nødhjælpskasse til et knust hjerte
Når man er ulykkeligt forelsket, så er det en rigtigt god idé, at bruge tid på ting, man godt kan lide. Det er selvfølgelig helt vildt forskelligt, hvad folk godt kan lide, men jeg kan komme med lidt inspiration.
• Brug tid med veninderne – tag ud og shoppe, gå lange ture eller noget helt andet.
• Dyrk motion – det kan være rigtigt godt til, at få tankerne andre steder hen.
• Se gode film – måske nogle, der ikke er alt for romantiske, men måske lidt mere sjove.
• Hør god musik – hør masser af musik, der giver dig lyst til at danse og synge.
• Tud det ud – græd en hel masse, hvis du har brug for det. Nogle gange skal man bare lukke følelserne ud.
• Snak med veninderne Snak med dine veninder om, hvordan du har det. Det kan være super rart at dele sine tanker og sorger med nogle andre. De har nok også prøvet at være forelsket i en, som ikke var forelsket i dem. Så kan i snakke og hygge jer, og bruge tid på ting i godt kan lide sammen.
Det er helt vildt hårdt, at være ulykkeligt forelsket. Men det går altså over igen, selvom det ikke føles sådan lige nu. Jeg håber at du har kunne bruge mine råd til noget, og så ønsker jeg dig masser af held og lykke fremover.
De aller-kærligste hilsner fra en Mindhelper